Įsigijote per brangią prekę: kaip atsisakyti? (1)

Morta MIKUTYTĖ | morta@kurjeris.lt

2018-08-13 08:24

Brangią patalynę iš bendrovės „Merkurita“ įsigijęs tauragiškis nežinojo, kaip jos atsisakyti. Autorės nuotrauka

Kaip manote, kiek gali kainuoti pagalvė? O dvi pagalvės ir antklodė? Žurnalistų pagalbos paprašė tauragiškis, emocijoms užplūdus pasirašęs sutartį su prekeiviais ir už daugiau nei 2000 eurų įsigijęs įvairios patalynės. Vyras klausė – kaip atsisakyti prekės, jei atsitokėjęs supratai, kad už ją permokėjai? Vartotojų teisės Lietuvoje ginamos, tereikia žinoti, kur kreiptis.

Brangiai apsipirkęs persigalvojo

Daugeliui jau žinomas prekybos metodas, kai prekeivis pasisiūlo atvykti į namus ir pristatyti neįtikėtinos kokybės ir būtinumo prekę. Laikui bėgant prekeiviai sugalvojo ir kitokį klientų viliojimo būdą – kviečia žmones pietų į kavinę ir jų metu pristato savo parduodamus produktus. Tokiu prekybos metodu naudojasi ir Kauno UAB „Merkurita“ – pagalves, antklodes ir kitokius vilnos gaminius parduodanti įmonė (bent taip skelbia savo internetiniame puslapyje).

Į „Tauragės kurjerio“ redakciją kreipėsi Albinas Gutauskas prašydamas pagalbos. Vyras susikrimtęs rodė su šia įmone pasirašytą sutartį, kuria jis įsipareigoja už įsigytas prekes mokėti nemenkus pinigus.

– Vieną dieną man tiesiog paskambino ir pakvietė pietų į restoraną. Tai keista, nes aš nebuvau jiems davęs savo telefono numerio. Visgi mandagiai su manimi kalbėjo, gražiai pasakojo viską, tai sutikau nueiti su žmona. Pasakojo apie sveikatą, magnetus, kad naudodami jų prekes būsim sveikesni. Ir susigundžiau. Tik vakare jau atsigulęs miegoti pagalvojau – už ką aš turiu šitiek mokėti? – savo nerimo priežastį dėstė tauragiškis.

Ta nerimo priežastis nei didelė, nei maža – verta kiek daugiau nei 2 tūkst. eurų. Pasirašytoje prekių užsakymo sutartyje nurodyta, kad bendra A.Gutausko išsirinktų prekių (4 pagalvės, 2 antklodės, paklotas, raištis nugarai, viena pora vidpadžių ir 2 vasarinės antklodės) vertė – 2219 eurų. A.Gutauskas sumokėjo kiek daugiau nei 300 eurų rankpinigių, o likusią sumą išsimokėti įsipareigojo per dvejus metus. Žurnalistė nebandė suabejoti prekių kokybe ar reklamuojamomis savybėmis, tačiau nurodyta pinigų suma pasirodė išties didžiulė.

Problemą išsprendė nedelsdami

Su tauragiškiu pasirašytoje sutartyje nurodyta UAB „Merkurita“ – Kaune veikianti įmonė. Tik štai prekių kainų įmonės internetiniame portale žurnalistei rasti nepavyko. Įmonės administratorė patikino, kad su mūsų pašnekovu jau bendravo ir sutartis jo prašymu bus nutraukta. Plačiau situaciją pakomentuoti sutiko įmonės direktorius Virginijus Tamulionis.

– Kiek aš žinau, prekes vyras užsakė sekmadienį, o pirmadienį jau norėjo atsisakyti. Sutartyje buvo numatyta išsimokėjimo galimybė, tačiau kliento pageidavimu sutartis nutraukta. Kai tik jis praneš mums savo banko sąskaitos numerį, grąžinsime jo sumokėtą avansą. Būna, kad klientai persigalvoja – jie turi tokią teisę. Gi dažniausiai perkamas ne daiktas, o jo keliama emocija. Tik vėliau persvarstomi prioritetai. Tiesiog šis klientas galėjo iškart kreiptis į mus, o ne į žurnalistus ir būtume viską išsprendę. Kartą buvo, kad po trejų metų naudojimo žmogus mus informavo, jog nori susigrąžinti pinigus, nes jam jų dabar reikia. Tačiau prekė jau buvo naudojama pagal paskirtį, – dėstė V.Tamulionis.

Vartotojas turi žinoti savo teises

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) Produktų saugos ir kokybės departamento laikinai direktoriaus pareigas einantis Arvydas Naina aiškina, kad tokiose situacijose labai svarbus psichologinis momentas.

– Į kavinę pakviestas ir pietumis pavaišintas žmogus psichologiškai jaučiasi nepatogiai, jei ko nors iš pardavėjo neįsigyja. Nors, atvirai kalbant, tokiais atvejais kainos būna tikrai nemažos. Tačiau čia galioja Civilinis kodeksas. Sutartis sudaryta ne prekybos vietoje ir Civilinis kodeksas numato, kad tokios sutarties vartotojas gali atsisakyti nenurodydamas priežasčių ir nepatirdamas nuostolių per 14 dienų. Jei tokioje situacijoje jis buvo ir netinkamai informuotas apie prekę, tuomet sutarties atsisakyti gali per 12 mėnesių. Dar reikia žiūrėti, kas toje sutartyje parašyta. Vartotojas pirmiausia turi raštu kreiptis į pardavėją ir išdėstyti savo reikalavimus. Nepavykus susitarti, jis gali kreiptis į mūsų tarnybą ir gaus reikalingą pagalbą, – aiškino A.Naina.

VVTAT atstovas įvardijo, kad dažniau nusiskundimų sulaukia dėl internetu įsigytų prekių. Pašnekovas svarstė, kad kavinėse prekyba vykdoma jau kiek rečiau ir galimai būtent tai sąlygojo tokio pobūdžio skundų sumažėjimą. Tačiau tokių skundų anksčiau būta ne vieno.

Skaityti komentarus (1) Print  |   Send

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras