Reklamuoja elektrinę svajonę, bet patys aplinką teršia (14)

Ramunė RAMANAUSKIENĖ | redaktore@kurjeris.lt

2017-05-19 11:49

Mero patarėjas Dovydas Kaminskas ir savivaldybės administracijos direktorius Modestas Petraitis valdišku elektromobiliu Palangoje. D.Kaminsko „Facebook“ profilio nuotrauka

„Tauragė siekia tapti draugiškiausiu gamtai rajonu, todėl ketina pirkti tik ekologiškas transporto priemones“, – apie tokį siekį prieš keletą dienų viešai pareiškė Tauragės rajono savivaldybės meras Sigitas Mičiulis. Siekdami įrodyti šį mero teiginį, jo politiniai bendražygiai – patarėjas Dovydas Kaminskas ir savivaldybės administracijos direktorius Modestas Petraitis sėdo į pernai savivaldybės įsigytą elektromobilį ir pasileido į lenktynes. Kad Tauragę ir jos žaliąją viziją pareklamuotų. Reklamuoti gražias idėjas už valdiškus pinigus nesudėtinga, juolab, kai ir už kelionę, ir už nakvynę viešbutyje sumoka mokesčių mokėtojai. Tačiau pirkti nuosavų elektromobilių garsiai šaukiantys žaliosios idėjos propaguotojai neskuba. Kodėl? 

Į lenktynes – už valdiškus pinigus

Pasipikiruoti valdišku elektromobiliu už valdiškus pinigus gali kiekvienas. Gegužės pradžioje į respublikines elektra varomų automobilių lenktynes pasileidę Dovydas Kaminskas ir Modestas Petraitis virtualioje erdvėje džiūgauja, kad pirmą kartą Tauragės savivaldybės elektromobilis nuvažiavo tokį ilgą atstumą – iš Tauragės į Vilnių, o iš ten iki Palangos. Valdančiosios daugumos kolegos šiuos vyrus už tokį „žygdarbį“ tiesiog apipylė liaupsėmis. Tačiau ne valdininkai ir ne politikai labai tokiu šių vyrų elgesiu nedžiūgavo – viešojoje erdvėje pasirodė komentarų, kad už valdiškus pinigus nesunku girtis ir reklamuotis, kad vyrukai gerą darbą susirado – dirbti nėra kada, o lenktyniauti už mokesčių mokėtojų pinigus laiko užtenka.

Elektromobilių lenktynėse, kaip vėliau skelbė jų dalyvis mero patarėjas D.Kaminskas, jiedviem su M.Petraičiu laimėti nepavyko – liko devinti tarp 14 dalyvių.

Kaip „Tauragės kurjerį“ informavo savivaldybės atstovė spaudai Rasa Liorančienė, už dvi dienas – penktadienį ir šeštadienį, kai lenktyniavo savivaldybės administracijos elektromobiliu, D.Kaminskui ir M.Petraičiui buvo išmokėti komandiruotpinigiai ir apmokėta nakvynė viešbutyje Palangoje. Kiek tiksliai ši jų kelionė atsiėjo savivaldybės biudžetui, neatskleidžiama.

Giria, bet pati neperka

Jei jau Tauragė ketina tapti žaliausiu šalies miestu, o savivaldybė užsimojo įsigyti elektrobusų ir skatina elektromobilius pirkti gyventojus, geriausią pavyzdį visiems turėtų rodyti patys šios idėjos autoriai. Deja, jie vienbalsiai „Tauragės kurjeriui“ tvirtino, kad artimiausiu metu pirkti elektromobilių neketina, mat tokia transporto priemonė jiems esanti per brangi.

Mero padėjėja R.Liorančienė, paklausta, kokiu automobiliu važinėja, sakė, kad pastaruoju metu stengiasi vaikščioti pėsčia, o jei jau važiuoja, tai šeimos dyzelinu varoma mašina. Paklausta, kodėl neperka elektromobilio, R.Liorančienė sakė, kad šis malonumas jai per brangus.

– Manau, kad jis pakankamai brangus yra. Tačiau aš labai už elektromobilį. Jisai važiuoja tyliai, jisai važiuoja taupiai, jisai važiuoja ekonomiškai, švariai. Labai už. Sveikintinas dalykas, yra perspektyvu, žiūrint į Europos Sąjungos reikalavimus. Už tokias iniciatyvas labai sveikinu. Kuo daugiau mes tą darysim, tuo bus geriau, – elektromobilius gyrė mero padėjėja.

Visiems per brangu

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vytautas Navickas džiaugiasi neseniai nusipirkęs naują dyzeliu varomą mašiną. Paklaustas, kodėl pirko ne elektromobilį, sakė, kad įsigytų tokį „su mielu noru“, tačiau... per brangu.

– Jei kitą reiktų pirkti, tai pirkčiau elektrinį. Po to, kai pasivažinėjau savivaldybės automobiliu, tikrai pirkčiau. Tai būtų pagrindinis mano miesto automobilis, bet kai turi giminių toliau, tai tokiu nelabai nuvažiuosi, – kalbėjo V.Navickas.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas mano, kad kai elektromobiliai į Lietuvą pradės „ant tralų važiuoti masiškai“, mes visi jais važinėsime. Tai yra prekeiviai automobiliais parveš tokių transporto priemonių naudotų.

Elektromobilio artimiausiu metu įsigyti neketina ir vicemerė Virginija Eičienė. „Tauragės kurjerio“ klausimas, kodėl neketina tokios transporto priemonės pirkti, vicemerę prajuokino.

– Važinėju paprastu automobiliu. Kuras – dyzelinas. Neturiu dar tiek lėšų, kad pirkčiau elektromobilį. Be to, dar neplanuoju keisti automobilio. Jeigu suplanuosiu keisti, tai gal kartais ir pasirinksiu elektromobilį, – svarstė V.Eičienė.

Politikės nuomone, elektromobilis vis dėlto paprastam žmogui dar per brangus pirkinys.

Vienintelis, važinėjantis ekologiškesniu automobiliu, – meras Sigitas Mičiulis. Jo asmeninė mašina – naujas hibridinis, ir elektra, ir benzinu varomas, „Lexus“. Tačiau klausiamas, kuo daugiau – elektra ar benzinu važinėja, S.Mičiulis nuo atsakymo išsisuko – sakė neturįs laiko atsakinėti į „Tauragės kurjerio“ klausimus.

„Nemokėjo, kaip jį krauti“

Kol valdžia tik kalba apie idėją Tauragę paversti žaliausiu Lietuvos miestu, pavyzdį visuomenei rodo tauragiškis Rytis. Vyras sako, kad jis pirmasis Tauragėje įsigijo elektra varomą automobilį, ir mano, kad jis nėra labai brangus. Mat pirko jį naudotą. Elektromobiliu važinėja ir Ryčio žmona.

Apie elektromobilius ir apskritai apie automobilius Rytis galėtų kalbėti nesustodamas. Ši sritis – jo darbas ir pomėgis. Rytis sako, kad Tauragės gatvėmis važinėja vos keletas elektromobilių. Suskaičiavo daugiausiai penkis. Paklaustas, kiek pigiau jam atsieina važinėti elektromobiliu, atsakė populiariai, kad visi suprastų – „du litrai saliarkos šimtui kilometrų“. Tolimiausias nuvažiuotas atstumas – 450 km.

– Tai jau mano rekordas. Važiavau geru oru ir, žinoma, pagal kelio ženklus. Jau seniai domiuosi elektromobiliais. Pernai savivaldybės atstovai pareiškė, kad jie pirmi įsigijo tokį automobilį, kad elektromobilių Tauragėje dar nėra. Tai šie žodžiai mane truputėlį įžeidė. Paskui jie patys pas mane atbėgo klausti, kaip jį krauti, nes nemokėjo, – juokėsi vyras.

Rytis mano, kad valdžios žodžiai apie žaliąją Tauragės viziją – kol kas tik žodžiai. Jis įsitikinęs, kad pirmiausia reikia keisti visuomenės mąstymą.

– Duosiu paprastą palyginimą. Kodėl visi namuose turi elektrinius šaldytuvus, televizorius? Visi mūsų buitiniai prietaisai elektriniai. Bet va automobilis privalo būti tik benzininis ar dyzelinis. Nesuprantu, kodėl žmonės, kurie į darbą kasdien važinėja du kilometrus ir daugiau beveik niekur, per dieną vidutiniškai nuvažiuoja dešimt kilometrų, perka trijų litrų dyzelinę mašiną. Čia tikrai problema ne piniguose. Galiu atskleisti – mano žmonos mašina kainavo 11 tūkstančių eurų. Per trejus metus ji jau atsipirko, – sakė Rytis.

Vyras iškėlė bene opiausią elektromobilių problemą. Įkrovimo stotelių, kurias savivaldybė ketina įrengti už Europos Sąjungos lėšas, išlaikymas krenta ant nežinia kieno galvos. Lėšų joms įrengti skiriama, tačiau už sunaudojamą elektrą ne. Už viešųjų elektromobilių stotelėse sunaudojamą elektros energiją greičiausiai mokės savivaldybė biudžeto lėšomis. Artimiausiu metu Tauragėje ketinama įrengti penkias viešąsias elektromobilių įkrovimo stoteles. Tai kainuos per 70 tūkstančių eurų. 

Straipsnis publikuotas laikraštyje „Tauragės kurjeris“ Nr. 38 (gegužės mėn. 16 d.)

Skaityti komentarus (14) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras