Į kainų ringą – kovoti dėl pirkėjų(7)

Birutė SLAVINSKIENĖ | birute@kurjeris.lt

2015-02-16 08:48

Renaldo Malycho nuotrauka

Prekybos tinklai žvangina ginklais ir kyla į kovą dėl pirkėjų. Viešai apsiskelbusios, kad drastiškai mažina būtiniausių produktų kainas „Maxima“ net suskaičiavo, kiek šimtų eurų per metus sutaupys kiekviena šeima. Kas tai? Tikrovė ar eilinė viešųjų ryšių kampanija? Viešai šalies prekybos milžinas ginasi, kad mažinti kainas griebiasi dėl vis stiprėjančios konkurencijos ir į visus Lietuvos miestus nusitaikiusio Vokietijos prekybininko „Lidl“. Šie koją netrukus kels ir į Tauragę. Pavasarį duris miesto centre atvers dar vienas „Norfos“ prekybos centras.  Kiek prekybininkų viražai palankūs eiliniam vartotojui, aiškinasi „Tauragės kurjeris“.

„Lidl‘ai“ dygsta vienas po kito

„Lidl“ – tarptautinė mažmeninės prekybos maisto produktais įmonių grupė,sparčiai plečianti savo parduotuvių tinklą Europoje ir už jos ribų.Tikimasi, kad „Lidl“ radikaliai pakeis žaidimo taisykles rinkoje, todėl šio prekybos milžino įsiliejimas į rinką dažnai lyginamas su Švedijos koncerno „Ikea“ atėjimu.Mažų kainų strategiją pasirinkusio prekybos tinklo parduotuvės Vilniuje ir likusioje Lietuvoje dygsta viena po kitos. Vilniaus Šeškinės mikrorajone „Lidl“ parduotuvė pastatyta dar prieš metus, bet nebuvo atidaryta laukiant, kol įmonė įkurs tinklą ir visas parduotuves atvers vienu metu.Vieta parduotuvei baigiama ruošti ir Tauragėje, prie autobusų stoties – numatytame sklype belikęs vienas namas, kuris irgi stovi paskutines dienas.Jo savininkas turi išsikelti per savaitę, iki kovo namą ketinama nugriauti.

„Lidl“ Lietuvoje veiklą pradėjo 2002 metais, kai ėmė ieškoti žemės sklypų ir darbuotojų, tačiau jo plėtros planus pristabdė 2008–2010 metų finansų ir ekonomikos krizė.

Nori tinkamai pasirengti

Pasak BNS informacijos, šiuo metu „Lidl“ Vilniuje planuoja atidaryti 6, Kaune – 4, Klaipėdoje ir Tauragėje – po 2, Panevėžyje, Šiauliuose, Alytuje ir Ukmergėje – po 1 parduotuvę.Ši informacija pasirodė esanti netiksli:„Lidl“ spaudos atstovė  Daina Balčiūnienė „Tauragės kurjerį“ informavo, kad Tauragėje planuojama statyti tik vieną šio prekybos tinklo parduotuvę. Statybos aikštelę parengti planuojama artimiausiais mėnesiais.

– Statybos darbus pradėsime, kai, paskelbę statybų darbų genrangos konkursą, turėsime jo laimėtoją, – pranešė D.Balčiūnienė.

Pasak„Lidl“ atstovės, šiuo metu vyksta kelių parduotuvių įvairiuose šalies miestuose ir logistikos centro Kauno rajone statybos darbai. Kol kas Lietuvoje dar neveikia nė viena šio tinklo parduotuvė.

– Pirmąsias parduotuves siekiame atidaryti kuo greičiau, tačiau tinklo atidarymui turime tinkamai pasirengti – pastatyti ir įrengti logistikos centrą, parengti prekių asortimentą. Šiuo metu dar negalime nurodyti konkrečios prekybos centro Tauragėje atidarymo datos. Dedame visas pastangas, kad mūsų būsimieji klientai kuo greičiau galėtų įsitikinti „Lidl“ koncepto – geriausia kokybė už patrauklią kainą – privalumais, – sakė D.Balčiūnienė.
Tikimasi, kad Vokietijoje būsimus darbuotojus apmokantis „Lidl“ pakeis pirkėjų aptarnavimo kokybę Lietuvoje ir nuolaidų akcijas skelbs du kartus per savaitę, o ne vieną, kaip elgiasi kiti prekybos tinklai.

Prognozuojama, kad „Lidl“atėjimasšiek tiek sumažins nedarbą regionuose, nes vienoje parduotuvėje tinklas sukuria apie 20 darbo vietų.

Atpigino daugiau nei 1000 prekių

Nelaukdamas, kol konkurentai dar labiau ims lipti ant kulnų, didžiausias šalies prekybos tinklas „Maxima“ skelbia nuo vasario 10-osios sumažinęs kainas ir didinantis tinklo konkurencingumą rinkoje. Kaip „Tauragės kurjeriui“ sakė „Maximos“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė, šio tinklo parduotuvėse sumažėjo daugiau kaip tūkstančio maisto produktų ir kitų prekių, kurios sudaro kasdienį lietuvių pirkinių krepšelį, kainos. Esą pigesnės net 1015 populiariausių prekių: pienas, duona, mėsa, vaisiai ir daržovės, konditerijos ir kulinarijos gaminiai, gėrimai, taip pat nemažai pramoninių prekių. Vidutiniškai jų kaina, kaip skelbia „Maxima“, visoje Lietuvoje sumažėjo 13 proc.

Pasak R.Saulytės, kainos sumažintos bendrovės „Maxima LT“ pelno sąskaita, tai yra bendrovei sumažinus savo dalį galutinėje kainoje vartotojams arba kitaip – prekybinį antkainį. Skelbiama, kad daugiau nei 1000 sumažintos kainos prekių sąrašu neketinama apsiriboti, skaičiuojama, kad vien tik šiemet bendrovės investicijos į mažesnes nuolatines kainas sieks apie 10 mln. eurų.

Per metus sutaupysime per 400 eurų?

„Maxima“ preliminariai apskaičiavo, kad statistinė keturių asmenų šeima, į parduotuvę užsukanti kartą per savaitę, nuo šiol pirkdama savo pamėgtas prekes per mėnesį sutaupys 34,04 euro, o per metus – net 408,48 euro.

Nors darbo dienos vidurys, prekybos centre pilna žmonių. Vienoje Tauragės „Maximoje“ keli pirkėjai, paklausti, ką mano apie skelbiamą kainų sumažinimą, sakė, kad jis jiems atrodo labai jau menkas – esą jei ne išsiskiriančios etiketės su užrašu „Atpigo!“, skirtumo jie ko gero ir nepastebėtų. Pavyzdžiui, sviesto pakelis pigo maždaug 3 eurocentais, bulvės – 4 eurocentais, glaistyti sūreliai – 3 eurocentais.

– Koks čia pigimas, – numojo ranka Gedimino gatvės „Maximoje“ pakalbinta senyva pirkėja. – Pirma kainas pakelia, paskui kokį centą nuleidžia ir giriasi atseit sumažino kainas! Netikiuaš jais.

Neką geriau nusiteikęs buvo Jurgiu prisistatęs vyriškis.

– Štai, pavyzdžiui, visada perku kauliukų šuniui. Anksčiau kainuodavo 3 litus už kilogramą, o dabar – 4 ir dar 1 centas. Tai kur čia tas pigimas? – nervinosi jis.

Nieko linksmesnio nepavyko išgirsti ir iš dar vienos moters, vardu Aldona. Apžiūrinėdama orchidėjas, ji sakė, kad anksčiau jos be jokios akcijos kainavo 20 Lt (žmonės vis dar linkę skaičiuoti litais), o dabar su akcija kainuoja tiek pat. Paklausta, ką mano apie sumažėjusias kainas, ji sakė:

– Ką gi, duok Dieve, kad bent vienu kitu centu sumažėjo. Vis šis tas.

Moteris įsitikinusi, kad kainas prekybos centrai skelbiasi mažinantys tik norėdami prisivilioti pirkėjus. Juk vis tiek visiems norisi pirkti kiek įmanoma pigiau.

Prieš „Maximą“ veikiančioje „Iki“ parduotuvėje žmonių irgi netrūksta. Jos tarpduryje pakalbinti, kodėl neina į „Maximą“, juk ten dabar daug kas pigiau, žmonės entuziazmu netryško. Vienas vyriškis sakė nuolat apsiperkąs „Iki“, jam čia labiau patinka ir nieko keisti jis neketinąs.

Mergina, išsistūmusi iš parduotuvės prekių kupiną vežimėlį, sakė, kad ir šiame prekybos centre daug visokių akcijų.

– Tikrai nemanau, kad čia pirkti brangiau, – sakė ji. – Apskritai manau, kad bet kokia konkurencija yra gerai. Štai mobiliojo ryšio operatoriai konkuruodami nuleido kainas tiek, kad jos tapo tikrai labai žemos. Taigi tegu konkuruoja, pirkėjams tik į naudą.

„Mes buvome pirmi!“

Prekybos tinklo „Iki“ viešųjų ryšių vadovas Andrius Petraitis sako, kad prekių kainas mažina ir šis prekybos tinklas.

– Sausio pabaigoje pirmieji rinkoje užfiksavome daugiau kaip 100 būtiniausių produktų kainas, užtikrindami, kad šių produktų kainos yra ne didesnės nei pernai metų lapkritį, o kai kurios net mažesnės. Visuomet teigiamai vertiname iniciatyvas, palengvinančias pirkėjų apsipirkimą ir leidžiančias jiems sutaupyti. Nuolat ieškome būdų, kaip pirkėjams pasiūlyti kokybiškus produktus geriausia kaina. Neseniai prekybos tinkle sumažinome trijų didžiųjų pieno produktų tiekėjų produkcijos kainas. Ir toliau stengsimės užtikrinti geriausią kainos ir kokybės santykį, sieksime, kad „Iki“ parduotuvėse savo mėgiamus produktus pirkėjai įsigytų už priimtiną kainą, – sakė A.Petraitis.

„Tai tik viešieji ryšiai“

Darius Ryliškis, „Norfos“ atstovas spaudai, tvirtina, kad „Maximos“ pareiškimas – daugiau viešųjų ryšių ir rinkodaros akcija, negalinti turėti žymesnės įtakos rinkai.

Jo teigimu, „Norfos“ prekybos tinklas visada pasižymėjo žemomis kainomis. Kainodaroje „Norfa“ esą visuomet buvo pavyzdys ir siekiamybė konkurentams.

„Norfos mažmena“, pasak D.Ryliškio, ir šiemet siūlo patrauklias kainas pirkėjams, ypač gausių akcijų siūloma „praktiškų valandų“ metu.

– Manyčiau, kad nepaisant šių „Maximos“ pastangų mūsų konkurentams nepavyks pavyti „Norfos“ šioje srityje, – įsitikinęs šio prekybos tinklo atstovas.

Paklaustas dėl „Norfos“ prekybos centro Tauragėje, Gedimino gatvėje, atidarymo, jis sakė:

– Prekybos centrą preliminariai planuojama atidaryti pavasarį. Kolektyvas sukomplektuotas iš dalies. Parduotuvėje turėtų dirbti per 20 darbuotojų.

Skaityti komentarus (7) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras