Ilgai tylėję pilotai prabilo(14)

Birutė SLAVINSKIENĖ | birute@kurjeris.lt

2014-10-24 08:03

Tauragės pilotų klubo nariai su bendraminčiais šilutiškiais Nidos oro uoste. Redakcijos archyvo nuotrauka

Prieš ketverius metus Girininkų kaime įkurtam aeroklubui piešta šviesi ateitis. Klubas suvienijo aviacijos entuziastus, imta mokyti norinčius išmokti skraidyti, su kaimo bendruomene organizuotos šventės. Aerodromas tapo traukos centru ne tik miestelėnams, bet ir svečiams. Tačiau po kurio laiko veikla priblėso, o miesto pašonėje iškilo kitas lėktuvams skirtas angaras. Įsikūrė naujas klubas. Ilgai tylėję naujojo klubo nariai galiausiai ryžosi atviram pokalbiui.

Panašiau į UAB

Kai neseniai šalia Norkaičių gyvenvietės įsikūrė Pilotų klubas, o jo nariais tapo Tauragės aeroklubui anksčiau priklausę pilotai, daug kam kilo klausimų, kodėl to prireikė. Juk, atrodytų, danguje vietos turėtų užtekti visiems. Ilgą laiką tylėję pilotai galų gale ryžosi atskleisti, kas privertė juos išeiti iš aeroklubo, o dabar, įkūrus kitą klubą, neleidžia ramiai skraidyti.

2009-aisiais Tauragės rajono Girininkų kaime įsikūrusiam aeroklubui iki šiol vadovauja aerodromo savininkas Kostas Bastakys. Visai greta Tauragės įkurtame aerodrome yra 400 metrų ilgio pakilimo takas, erdvus angaras lėktuvams, moderniai įrengtos patalpos, skirtos naujų klubo narių mokymams, pilotų ir svečių poilsiui. Rodos, ko bereikia – skraidyk ir džiaukis. Du lėktuvai, stovintys angare, yra paties klubo savininko.

Juo labiau, kad klubas sulaukia ir rajono savivaldybės dėmesio ir paramos – veiklai plėtoti metams jam skiriama 10 tūkstančių litų.

Vis dėlto klube ėmė kilti nepasitenkinimas vadovu ir jo vadovavimo stiliumi.

– Viskas buvo gerai, kol nepradėjome domėtis finansiniais dalykais ir veikla. Kaskart, bandydami ko nors paklausti, išgirsdavome: „Jei nepatinka, galit išeiti“. Žodžiu, buvo labiau panašu į UAB‘ą „Bastakys“, o ne į klubą. Mokestis už lėktuvo laikymą pradėjo nepamatuotai kilti. Čia laikyti lėktuvą tapo brangiau nei bet kuriame kitame aerodrome, – pasakojo Edmundas Abromas.   

Jam pritaria ir instruktorius Arūnas Rupkus:

– Aš mokau lakūnus. Kai K.Bastakys pamatė, kad verslas įsibėgėja, norinčiųjų mokytis netrūksta, ėmė reikalauti nerealių sumų, netgi ėmė reikalauti pinigų iš tų, kurie mokėsi, pavyzdžiui, prieš porą metų. Taip nedaroma.

Pasak jų, aerodromo savininkas su jais visiškai dėl nieko nesitardavo – nei kaip plėtoti veiklą, nei kaip išleisti savivaldybės skirtus 10 000 Lt.

– Tie pinigai turėtų būti skirti sportui vystyti, o ne šventėms rengti, – įsitikinę pilotai, – tačiau jokiu sportu ten net nekvepia.

Nors įkūrę kitą klubą jie liko aeroklubo nariai, susipažinti su jokiais finansiniais dokumentais jiems neįmanoma.

– Sako, atvažiuok ir susipažink su dokumentais vietoje. Kiekvienam paskyrė konkretų laiką. Nei išsinešti jų negalima, nei nusikopijuoti. O aš juk nesu finansų specialistas, man reikia, kad buhalteris pažiūrėtų, – stebisi E.Abromas.

Jiems keista, kad Tauragės aeroklubas deklaruoja, jog jam priklauso 30 pilotų. Realiai, pasak jų, skraido 3, nes kiti arba išėjo, arba yra tik garbės nariai ir Tauragėje nebūna.

Įkurti klubą – nemenkos investicijos

Nesutarimams nesibaigiant kai kurių pilotų kantrybė trūko, ir jie įkūrė Tauragės pilotų klubą. Klubo bazės vieta – aikštelė-aerodromas Norkaičių kaime, prie Jūros upės. Aerodromo grunto tako ilgis – 400 metrų. Šalia Norkaičių gyvenvietės iškilo ir nepigiai kainuojantis ultralengvųjų lėktuvų angaras.

– Jei būtų buvę viskas gerai, kam mums būtų reikėję kurti naują klubą? – sakė E.Abromas. – Juk tai nemenkos investicijos.

Pasak jo, naujajam klubui įrengti jau prireikė apie 200 000 Lt. Klube – 6 jo narių lėktuvai.

Užtat dabar netenka dėl nieko nervintis ar nerimauti – pasak A.Abromo, klubo veikla visiškai skaidri.

– Žinom kiekvieną litą, kur jis išleidžiamas, visi kartu tariamės, kaip vystyti klubo veiklą.

Bendromis jėgomis pilotai jau įgyvendino ne vieną šaunią idėją: skraidino Tauragės neįgaliesius, o rugsėjo 1-osios proga tokią atrakciją padarė ir Norkaičių mokinukams. Turi jie ir daugiau panašių minčių. Pavyzdžiui, kaip prizą už gerą mokymąsi Tauragės mokiniams jie suteiks galimybę paskraidyti. 

Ramybės neduoda tikrintojai 

Tačiau galimybės ramiai skraidyti jie vis tiek neturi: vieni po kitų klubą krečia įvairūs tikrintojai, ieškantys nežinia ko. Pasak Pilotų klubo narių, per keletą mėnesių klubo veikla tikrinta net triskart – Civilinės aviacijos administracija buvo gavusi net keletą skundų, esą, komisija tikrino, ar aerodromo takas yra tinkamo ilgio ir pločio, ar tinkamai pilotai naudojasi radijo ryšiu, ir aiškinosi dėl surengtos atidarymo šventės. Esą Civilinės aviacijos administracijai (CAA) buvo nusiųsta laikraščio iškarpa su šventės aprašymu. Tiesa, CAA direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas ir Aerodromų skyriaus vedėjas Saulius Paulauskas paneigė gavę skundų ir juos tyrę.

Tauragės pilotų klubo nariai, tai išgirdę iš žurnalistės, nustebo.

– Kaip netikrino? Dar ir kiek tikrino! Visai neseniai lakstė po pakilimo ir nusileidimo taką su matavimo juosta, o neradę prie ko prikibti, puolė prie lėktuvų, – sakė jie.

Ultralengvųjų orlaivių pilotų federacijos prezidentas Povilas Kalinauskas „Tauragės kurjeriui“ patvirtino gavęs CAA užklausimą dėl Tauragės pilotų klubo ir į jį atsakęs. Vadinasi, tirta buvo. Paklaustas, ką mano apie Tauragėje susidariusią situaciją, jis sakė nežinąs, dėl ko klubai nesutaria.

– Manau, tai tiesiog nesusikalbėjimas. Reikėtų vyrams tiesiog susėsti prie bendro stalo, gal buteliuką išgerti ir viską išsiaiškinti, – sakė jis.

Konfliktas be pagrindo?

Tauragės aeroklubui vadovaujantis K.Bastakys, paprašytas pasidalinti mintimis apie susidariusią situaciją, pirmiausia sakė įtariąs, kad šis straipsnis – užsakomasis, esą norima jį apjuodinti, jam tai panašu į šmeižimo kampaniją. Vis dėlto į klausimus atsakyti sutiko.

Pirmiausia, pasak jo, klubo ne trys, o 14 skraidančių pilotų, turinčių oficialias licencijas, dar 5 skraido parasparniais.

– Kad kažkam neleidžiama susipažinti su finansinėmis klubo ataskaitomis – netiesa. Išsiunčiau oficialius raštus, kiekvienam nurodžiau konkretų laiką, kada jis gali tai padaryti – prašau, tegul studijuoja, – tvirtino K.Bastakys

Jokių skundų jis teigia nerašęs ir apskritai nematąs jokio pagrindo konfliktui:

– Juk visi esame aviatoriai, kolegos, visi tauragiškiai. Ko mums pyktis?

Skaityti komentarus (14) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras