Girtam velnias ne visada pagalvę pakiša (papildyta)(9) 

Žydrūnė JANKAUSKIENĖ | zydrune@kurjeris.lt

2013-07-24 14:49
Renaldo Malycho nuotrauka

Automobilio, partrenkusio pėstįjį, vairuotojui nustatytas sunkus girtumas. Renaldo Malycho nuotrauka

Mirtininkų perėja. Taip jau kuris laikas imta vadinti pėsčiųjų perėją ties „Gralio“ autoservisu, kurioje pirmadienio rytą partrenktas ir sužalotas vyras. Per keletą pastarųjų metų šioje perėjoje automobiliai n kartų kliudė pėsčiuosius. Tačiau liūdniausiai tai, kad žmogų sužalojęs vairuotojas buvo girtut girtutėlis. Kelių policijos duomenimis, apsvaigusių kelių erelių galiojančios bausmės jau nebedrausmina, o nustatytų pažeidėjų skaičius auga lyg ant mielių.

Traumavo pėsčiųjų perėjoje

1941 metais gimęs A.K. per pėsčiųjų perėją Dariaus ir Girėno gatvėje, ties turgeliu, ėjo apie 8.30 val. Priešais nukentėjusįjį perėja ėjusi jauna moteris net ir praėjus pusvalandžiui po avarijos negalėjo sutramdyti emocijų:

– Buvo didelis trenksmas, nes automobilis tikriausiai parlėkė dideliu greičiu. Pamačiau, kad priešais per perėją ėjęs vyras skrenda į viršų. Nukrito jis beveik ten pat, kur ėjo, o jį partrenkusi mašina sustojo už kelių metrų. Vairuotojas negalėjo išlipti iš mašinos. Dar pagalvojau, kad žmogui stresas, bet paskui supratau, kad jis visiškai girtas, – policijai ir aplink besibūriuojančiai miniai pasakojo įvykio liudininkė.

Tiesa, pats baltos „Renault Laguna“ vairuotojas, išsiropštęs iš už vairo, bandė policijos pareigūnus tikinti nevairavęs. Tačiau avariją matę tauragiškiai pasakojo ką kita. Policijos pareigūnai patikrino įtariamo vairuotojo girtumą – alkotesteris rodė 2,83 promilės girtumą. Vyras buvo sulaikytas. Dėl šio įvykio Tauragės apskrities vyriausiajame policijos komisariate pradėtas ikiteisminis tyrimas.

Pėsčiųjų perėjoje automobilio parblokštas vyras Greitosios medicinos pagalbos automobiliu nugabentas į Tauragės ligoninę.

Per pusmetį – 380 girtų vairuotojų

Komisariato Kelių policijos skyriaus viršininkas Kęstutis Lukošius tikina, kad Tauragės mieste avaringiausia laikoma ne tik ši pėsčiųjų perėja – avaringa yra visa Dariaus ir Girėno gatvė. Tačiau didžiausias policijos „galvos skausmas“ – girti ir neturintys vairavimo teisės prie vairo sėdantys žmonės. Beje, šie skaičiai, lyginant su praėjusiais metais, yra kur kas didesni.

– Vadinasi, žmonės jau apsiprato su didelėmis piniginėmis baudomis ir griežtomis sankcijomis – jos pažeidėjų nebebaugina. Todėl didinti bausmių nelabai yra prasmės, reikėtų ieškoti kitų problemos sprendimo būtų. Tačiau, mano žiniomis, kol kas apie tai oficialiai nekalbama, – sakė K.Lukošius.

Jo turimais duomenimis, aprašomoje pėsčiųjų perėjoje nuo 2011 metų užfiksuoti tik 3 įskaitiniai įvykiai, visoje Dariaus ir Girėno gatvėje – 14, iš jų tik perėjose, įskaitant ir šviesoforais reguliuojamas, – 11. Komisariato aptarnaujamos teritorijos keliuose per pusę metų avarijas sukėlė 24 neblaivūs vairuotojai (pernai per tą patį laikotarpį – 31). Neblaivūs prie vairo šiemet įkliuvo 380 vairuotojų (pernai 330), be vairavimo teisių sučiupta irgi daugiau vairuotojų nei praėjusiais metais – 159 (134). Kone dvigubai daugiau nustatyta girtų vairuotojų, kurie sėdo prie vairo apsvaigę nebe pirmą kartą. Per pirmąjį šių metų pusmetį girti prie vairo policijai įkliuvo jau 66 vairuotojai, kai prieš metus tokių nustatyta 37.

Paklaustas, ką rekomenduotų daryti su pėsčiųjų perėja ties „Gralio“ autoservisu, Kelių policijos viršininkas sakė, kad sprendimų ieškota jau prieš dvejus metus.

– Tąkart kreipėmės į Tauragės rajono Saugaus eismo komisiją, į valstybinę įmonę (VĮ) Tauragės regiono keliai, bet iki šiol niekas nieko nesprendžia, jokių sprendimo būtų neieško. Idealiausia, mūsų siūlymu, būtų toje vietoje įrengti reguliuojamą pėsčiųjų perėją, tačiau pakaktų ir pakiliosios perėjos, – siūlė K.Lukošius.

Miestui nepriklauso

Saugaus eismo komisijos pirmininkas Silverijus Statkus pasisako už reguliuojamą pėsčiųjų perėją.

– Komisijoje ši perėja buvo minima, sulaukėme ir įvairių pasiūlymų. Kurį laiką dėl šitos perėjos nebekalbėta, bet po šios avarijos, manau, vėl sulauksime raginimų ko nors imtis. Kiek pamenu, prieštarauta, kad šioje vietoje būtų įrenginėjama iškilioji perėja. Todėl siūlau įrengti šviesoforu reguliuojamą arba padaryti salelę pėstiesiems. Tačiau teisingumo dėlei reikia pasakyti, kad važiuojamoji šios gatvės dalis mieste mūsų priežiūrai nepriklauso. Dariaus ir Girėno gatvė yra magistralinis kelias ir dėl jo priežiūros ar įrenginių jame reikėtų kreiptis į VĮ Tauragės regiono keliai, – rekomendavo S.Statkus.

Problema – visoje gatvėje

VĮ Tauragės regiono keliai direktoriaus pavaduotojas-vyriausiasis inžinierius Stasys Būrė sako, kad po šios avarijos išeities bus ieškoma, nors Kelių direkcija prižiūrimų kelių remontą miestuose viena remontuoti nenori.

– Po pastarosios avarijos, gali būti, bus kažko imtasi. Tačiau kas konkrečiai čia gali būti daroma, spėlioti dar anksti. Žinau, kad buvo prašyta problemą spręsti prieš dvejus metus, bet Kelių direkcija nenori remontuoti kelių, kurie tuo pačiu yra miesto gatvės: laikomasi pozicijos, kad tokias problemas derėtų spręsti kartu su savivaldybėmis. O Tauragės savivaldybė nenori prisidėti. Dėl to sudėtinga situacija yra visoje Dariaus ir Girėno gatvėje. Juk jau senokai kalbama, kad reikia skubiai spręsti šios ir Veterinarijos bei Bernotiškės gatvių sankryžos reguliavimą. Tačiau Savivaldybė pasirinko šviesoforą įrengti Prezidento ir Gedimino gatvėje. Kodėl taip daroma, ne man spręsti. O Dariaus ir Girėno gatvėje yra daug spręstinų problemų, kurias, rengiant projektą finansavimui gauti, derėtų apjungti, – kalbėjo S.Būrė.

Pašnekovas, kalbėdamas apie pėsčiųjų perėją ties „Gralio“ autoservisu siūlė nerengti šviesoforo, nes tai, jo nuomone, apsunkintų eismą tarp dviejų dabartinių šviesoforų. Iškelta pėsčiųjų perėja čia, S.Būrės įsitikinimu, irgi nerekomenduotina – padidės triukšmas. Todėl jis siūlytų sumažinti juostų skaičių, t.y. šioje avaringoje vietoje grįžti prie dviejų juostų eismo. Salelių rengimas, pašnekovo tikinimu, reikalauja didelių investicijų, todėl tokia galimybė negali būti svarstoma.

Skaityti komentarus (9) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras