Oreiviai žvalgosi į valdišką kišenę(10)

Žydrūnė JANKAUSKIENĖ | zydrune@kurjeris.lt

2012-10-01 18:22
Žydrūnės Jankauskienės nuotrauka

Tauragės aerodromo savininkas ir aeroklubo pirmininkas Kostas Bastakys norėtų lėktuvo mokymams ir varžyboms. Žydrūnės Jankauskienės nuotrauka

Tauragės skraidymo entuziastai, susibūrę į aeroklubą, mano, kad jiems reikalingas naujas lėktuvas skraidymo įgūdžiams lavinti. Skraidūnams užtektų ir mažo, dviviečio, lėktuvėlio. Bėda ta, kad aeroklubas neturi lėšų jam pirkti, todėl oreivių žvilgsniai nukrypo į rajono Savivaldybės kapšą. O rajono vadovai mano, kad mokesčių mokėtojų lėšas bus galima skirti, jei lėktuvas bus naudojamas ir visuomenės interesams.

 

Beišyrančiam klubui būtinas lėktuvas?

Dar pernai gruodį Girininkų aerodromo savininkas ir klubo įkūrėjas Kostas Bastakys aeroklubo vardu rajono mero Prano Petrošiaus buvo prašęs peržiūrėti metų biudžetą ir rasti lėšų lėktuvui įsigyti. Kaip žinia, lėktuvas ne dviratis, turi savo kainą. Todėl pagrįstai kilo klausimas, ar rajono Savivaldybė pasirengusi finansiškai pildyti privačios iniciatyvos užgaidas ir kokia suma rengiamasi klubą paremti?

Iš kiauro biudžeto lėktuvo nepirks

Tauragės rajono meras Pranas Petrošius sako, kad apie galimybę paremti aeroklubą žiūri dvejopai.

 – K.Bastakys su prašymu skirti lėšų lėktuvui įsigyti kreipėsi pernai gruodį. Konkrečios sumos aeroklubo pirmininkas prašyme nenurodė, todėl negaliu pasakyti, kokią pinigų sumą jis turėjo omenyje ir nežinau, kiek lėktuvai šiuo metu apskritai kainuoja. Galiausiai, šiųmetis biudžetas ne toks didelis, kad galėtume sau leisti tokią prabangą – nupirkti aeroklubui lėktuvą. Todėl klubo pirmininkui pasiūliau iki 10 tūkstančių litų paramą klubo veiklai vystyti ir patariau ieškoti kitų galimybių lėktuvui įsigyti, – informavo rajono meras.

P.Petrošius minėjo, kad iš mero fondo, kuris šiuo metu yra sumažintas ir siekia tik 24 tūkstančius litų per metus, paremti klubo negalima. Be to, meras įsitikinęs, kad jeigu rajonas prisidėtų įsigyjant lėktuvą, šis turėtų būti didesnis nei pageidauja aeroklubo pirmininkas ir šia transporto priemone būtų įmanoma atlikti daugiau funkcijų, o ne tik mokytis skraidyti. P.Petrošiaus manymu, toks lėktuvas turėtų būti naudojamas tiek mokymuisi, tiek ekstremaliomis situacijomis, tiek pramogoms.

Lygiuojasi į šilutiškius

Kelis kartus šiuo klausimu kalbintas K.Bastakys sako, kad idėja aeroklubui įsigyti lėktuvą ne iš piršto laužta. Tokia praktika jau yra Šilutės rajone.

– Mūsų kolegoms, Šilutės aeroklubui, pasisekė – Savivaldybė jiems nupirko dvivietį lėktuvą, kuriuo tik mokomasi skraidyti. Tačiau mes nesakome, kad turi būti taip kaip Šilutėje. Nesame išrankūs ir jeigu būtų prisidėta perkant didesnį lėktuvą, vis tiek džiūgautume. Mums lėktuvas reikalingas mokymuisi, tad klubo nariams užtektų dviviečio. Bet jeigu lėšas skirianti Savivaldybė nori kitokios paskirties lėktuvo, kodėl gi ne. Mes, klubo nariai, irgi esame pasirengę prisidėti savo lėšomis. Ir net jeigu Savivaldybė įstengtų skirti tik 10 tūkstančių litų, džiaugsimės, taupysime, kol nusipirksime savo svajonių lėktuvą. Šiuo metu pasakyti, kiek konkrečiai pinigų reikėtų, negaliu. Juk lėktuvas, kaip ir bet kuri kita transporto priemonė, gali kainuoti labai įvairiai: priklausomai nuo kokybės, nuo susidėvėjimo, nuo klasės ir t.t. Todėl su meru apie kainą, apie tai, kam, kada, kokiu tikslu lėktuvas galėtų būti naudojamas, nė nekalbėjome, – sako aeroklubo pirmininkas.

Paklaustas apie galimybę prasimanyti lėšų arba įsigyti lėktuvą kitu keliu, pavyzdžiui, rengiant projektą, pašnekovas atsako, kad tokios galimybės bent jau šiuo metu nėra. Šiuo metu klubas įgyvendina projektą, kuris leidžia įsigyti tik įrangą. Projekto pabaiga ir pristatymas visuomenei numatytas ateinančią vasarą.

Palaiko mero idėją

Rajono ekstremalių situacijų komisijos narys Gintaras Ramanauskas, išklausęs istoriją, pritarė mero minčiai, o privataus aerodromo savininko užgaidas pavadino absurdu.

– Tik to ir betrūko: steigsime privačias skraidymo mokyklas, imsime iš žmonių pinigus, o vienu iš akcininkų įtrauksime Savivaldybę. Šito būti negali. Tačiau mero idėjai pritarčiau, tuo labiau, kad tokia investicija būtų didelis žingsnis į ateitį. Ko gero, būtume pirmoji savivaldybė, įsigijusi lėktuvą visuomenės reikmėms. Nors visa ekstremalių situacijų komisija (ją sudaro 9 nariai – aut.past.) nieku gyvu į tokį lėktuvą nesutilps, žvilgsnis iš oro tokių situacijų atvejais labai pagelbėtų. Be to, lėktuvas galėtų būti naudojamas ir kitiems Savivaldybės tikslams. Tačiau nereikia užmiršti, kad tai nebūtų vienadienis indėlis, juk lėktuvą reikia kažkur laikyti, vadinasi, teks mokėti angaro nuomą, už degalus vėlgi teks mokėti nemenkus pinigus, ir kuo didesnis lėktuvas bus, tuo daugiau degalų reikės. Tad reikia suprasti, kad lėšų tokiam pirkiniui reikėtų nemažai. Tačiau, kaip minėjau, tokia idėja verta dėmesio. Reikėtų pagalvoti apie jos perspektyvas. Galbūt būtų įmanoma lėktuvą įsigyti ne vienos, o kelių savivaldybių teritorijų priežiūrai, sudaryti sutartis su gretimomis savivaldybėmis ir taip sumažinti pirkinio kaštus, – vakar kalbėjo G. Ramanauskas.

Pašnekovo nuomone, lėktuvai – ateities kartų transporto priemonė, kuri keičiantis klimatui darysis vis būtinesnė.

Internete aptikome skelbimą, kad ultralengvąjį dvivietį lėktuvą, pagamintą 1996 metais, galima įsigyti už 60 tūkstančių litų.

Skaityti komentarus (10) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras