Elektroninės laikraščio versijos prenumerata

Balsavimas

Kur ir kaip labiausiai derėtų įamžinti Tauragės šimtuko pavardes?

 Rezultatai

Per vieną dieną vienoje laiptinėje – dvi avarijos(7)

Žydrūnė JANKAUSKIENĖ | zydrune@kurjeris.lt

2011-11-25 08:38
Žydrūnės Jankauskienės nuotrauka

Gedimino 23-ojo namo laiptinėje vanduo nuo stogo tekėjo upeliais. Autorės nuotrauka

Šeštadienį Gedimino gatvės 23-ojo namo gyventojus nelaimės užklupo viena paskui kitą: iš pradžių užsikimšo fekalijų kanalizacija, vėliau – lietaus. Gyventojus labiausiai piktina tai, kad namo stogo kapitalinis remontas atliktas prieš dvejus metus, o lietaus kanalizacijos vamzdis pakeistas prieš keletą dienų. Neatmetama, kad būtent jį keitę darbininkai ir sukėlė šią avariją. Tad dabar žmonės teiraujasi, kas atlygins patirtus nuostolius. Daugiabutį administruojančio Tauragės butų ūkio vadovė Edita Vaitkutė-Zinkė bet kokius priekaištus atmeta.

„Gelbėkite nuo valdininkės“

Taip būtų galima persakyti Gedimino g. 23-ojo namo antros laiptinės gyventojų šeštadienio nuotaikas. Kad žmonės jautėsi pakliuvę ne tik į stichijos, bet ir į namo administruojančios įmonės pinkles, išdavė ir jų skambučių gausa: nebežinodami į ką kreiptis, gyventojai skambino visiems „Tauragės kurjerio“ žurnalistams vienu metu. Nuvykus į nelaimės vietą jie išsakė savo negandas ne tik dėl nuolat užsikemšančios buitinės kanalizacijos, bet ir dėl varvančio stogo bei į negandas nereaguojančių valdininkų. Ir šeštadienį UAB Tauragės butų ūkis direktorei E.Vaitkutei-Zinkei paskambinę šio namo gyventojai teigia esantys nusivylę.

– Kai pasakėme, kad, jeigu neatvyks darbininkai ir nesutvarkys kanalizacijos, kreipsimės į žurnalistus, direktorė atšovė, jog galime skambinti net ir Prezidentui. Tai argi šitoks turi būti požiūris į gyventojų pagalbos šauksmą? – teiravosi Gedimino 23-ojo namo gyventojai.

Avarija tikrai buvo

Gyventojai, kurių laiptinėje tekėjo vanduo, tikino negalį įrodyti administruojančiai įmonei, kad avarijos čia kartojasi nuolatos.

– Būtent todėl reikia, kad būtų užfiksuota tai, kas pas mus vyksta. Juk išauš pirmadienis, ir E.Vaitkutė-Zinkė vėl sakys, kad nieko tokio neįvyko, kad gyventojai patys dėl visko kalti, kad turime sumokėti už avariją likviduoti atvykusių specialistų darbą. O tai, kad mes patiriame nuostolių, kad niokojami mūsų remontuojami butai, kad pro elektros instaliaciją varva lietaus vanduo, kad nuo kas mėnesį užsikemšančios kanalizacijos fekalijomis dvokia visas rūsys, nebekalbant apie nuolatos patiriamą moralinę žalą, niekas nė nekalba, – širdo laiptinės gyventojos.

Kad lietaus kanalizacijos vamzdis iš tiesų buvo užkimštas, ir vanduo, nepaisant to, jog tądien faktiškai nelijo, laiptine nuo pat penktojo aukšto pliaupė lyg per tikrą liūtį, liudija ir „Tauragės kurjerio“ užfiksuoti kadrai.

Užkimšo remontininkai

Vienas iš šeštadienio įvykių dalyvių teigė, kad prieš keletą dienų Tauragės butų ūkio darbininkai penktajame aukšte pakeitė dalį lietaus kanalizacijos vamzdžio.

– Greičiausiai vyrai į remontuojamą vamzdį bus įmetę statybinio laužo. Pamenu, kad vieną nemenką šukę aš pats iš ten ištraukiau ir vyrams padaviau. O kitų, ko gero, jie nei traukė, nei žiūrėjo. Va ir rezultatas – nereikėjo nė gero lietaus, o jau „plaukiame“, – kalbėjo remontininko duonos kažkada ragavęs tauragiškis.

Kemšasi, o nieko neištraukia

Prieš užsikemšant lietaus kanalizacijai gyventojai darbavosi prie užakusios buitinės kanalizacijos. Vyriškis teigė, kad kanalizacija čia kemšasi kone reguliariai – kartą per du mėnesius. Pastebėjus, kad dėl to galbūt kalti patys gyventojai, vyras atkirto:

– Jeigu būtų kalti gyventojai, t.y. primestų į kanalizaciją ją užkemšančių daiktų, tai atvykę santechnikai tuos daiktus surastų. Deja, niekada nieko iš užsikimšusios kanalizacijos jie neištraukia. Na, žinoma, be taukų ir plaukų. Darbininkai buitinę kanalizaciją atkimšinėja  rūsyje, o kanalizacijos vanduo ilgam įsiskverbia į rūsio patalpas. Kodėl nesistengiama bent kiek suprasti ir užjausti į bėdą patekusius gyventojus? – ir barėsi, ir teiravosi vietos gyventojas.

Avarijos – likviduotos

Besisukinėjant po lietaus vandeniu plaunamą laiptinę į įvykio vietą atskubėjo Tauragės butų ūkio avarinės tarnybos vyrai. Darbininkai, išvydę fotoobjektyvą, mestelėjo:

– Imk įrankius ir eik remontuoti. Mes čia jau nebereikalingi, jeigu žurnalistai vietoj.

Netrukus kiek atlyžę jiedu papasakojo, kad šiandien (šeštadienį – aut.past.) į tą patį namą jiedu atvyksta jau antrą kartą. Vienas pašnekovų rodė į dar nespėjusią išdžiūti darbo uniformą. Pabandę gyvatuku prasibrauti pro rūsyje esančią angą, darbininkai, nieko nepešę, vėl lipo ant stogo ir tęsė lietaus kanalizacijos atkimšimo darbus.

„Avarijos nebuvo“

UAB Tauragės butų ūkis direktorė E.Vaitkutė-Zinkė, iš pradžių pripažinusi, kad šeštadienį Gedimino g. 23 įvyko eilinė avarija, vėliau persigalvojo – avarijos, pasirodo, nė nebuvo.

– Tiesiog bandoma išpūsti burbulą iš paprasto nutikimo. Juk niekas nenuskendo, be to, darbininkai atvyko laiku. Neįmanoma per 5 minutes to padaryti, reikia laiko. O gyventojai yra pernelyg nerimastingi – mano, jeigu jau avarinės tarnybos meistro telefonas neatsiliepia, tai pasaulio pabaiga. Juk nereikėjo laukti nei kitos dienos, nei darbo savaitės pradžios. Atvyko darbuotojai tą pačią dieną ir sutvarkė abi bėdas. Žmonės turėtų būti dėkingi, kad pagaliau turime net savaitgaliais budinčią avarinę tarnybą, – kalbėjo direktorė.

Direktorės teigimu, dėl nuolat užsikemšančios buitinės kanalizacijos kalti gyventojai. Pasak jos, šįkart kanalizacija buvo užkimšta laikraščiais, bulvėmis, agurkais ir makaronais, stogo – žemėmis ir lapais. Perklausta, ar tikrai nekalti darbininkai, keitę lietaus kanalizacijos vamzdį, pašnekovė atsakė:

– Absoliuti nesąmonė. Be to, gyventojai yra išsirinkę namo pirmininkę, žino meistro ir butų ūkio administracijos telefonus – yra visos galimybės jiems patiems pranešti apie savo bėdas. Nėra reikalo teisybės ieškoti per spaudą, – kalbėjo E.Vaitkutė-Zinkė.

Pastabas dėl netinkamai remontuojamos buitinės kanalizacijos direktorė irgi atmetė. Esą visada avarinės situacijos metu kanalizacija atkimšinėjama nuo stogo, o jeigu kada pasitaikys atvejis, kad fekalijos paplūs į rūsius, namo administratorė pažadėjo viską sutvarkyti – gyventojai dėl to gali būti ramūs. Ji patvirtino gyventojų žodžius, kad namas suremontuotas prieš 2–3 metus, o garantinis laikotarpis tęsiasi, kol remontui sukaks 5 metai. Tad dėl bet kokio nepasitenkinimo dėl stogo remonto gyventojai gali kreiptis anksčiau nurodytais būdais.

Skaityti komentarus (7) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras