Klaidos kaina – negaliojantis pasas(6)

Gintaras GRAŽINSKAS | gintaras@kurjeris.lt

2010-01-29 10:30

Migracijos specialistai klaidos nenori pripažinti, o pasą su klaidomis turintis Vytautas Geriksonas negali naudotis lizingo bendrovių paslaugomis.

Beveik dešimtmetį brokuotą pasą turintis tauragiškis apie tai sužinojo tik tada, kai dokumento prireikė bandant išsimokėtinai nusipirkti televizorių. Pasą privalantys pakeisti Migracijos tarnybos pareigūnai tikina, kad neprivalo to daryti nemokamai, o paso savininkas nenori mokėti pinigų už kažkieno padarytą klaidą.

 

 

Lizingu nepardavė

Vytautas Geriksonas dabar džiaugiasi, kad neteko pasu pasinaudoti važiuojant į užsienį, nes, dokumentą patikrinus pasieniečiams, jis lengvai galėjo atsidurti už grotų.

– Jei pasieniečiai būtų patikrinę mano pasą, tikrai būtų įtarę, kad jis yra padirbtas, o mane būtų sulaikę kaip besinaudojantį padirbtu pasu, – „Tauragės kurjerio“ redakcijoje nuogąstavo vyras.

Vyro paso lizingo bendrovė nepripažino dėl to, kad numeris, esantis dokumento duomenų lape, nesutampa su numeriu, perforuotu vidiniuose paso puslapiuose.

– Kai nuėjau į Migracijos tarnybą, ten dirbantys pareigūnai tik pasijuokė ir pasakė, kad paso galiojimo laikas jau baigiasi, todėl jį man pakeis įprasta tvarka. Bet kodėl man reikia mokėti, jeigu pasas buvo nekokybiškas? Tegul man išduoda nebrokuotą pasą, aš nekaltas, kad kažkas neapsižiūrėjo ir man davė netinkamą naudoti dokumentą, – įsitikinęs tauragiškis.

 

Dokumentas geras?

 

Robertas Masolas, Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Migracijos skyriaus viršininkas, teigia, kad V.Geriksonas vis tik turėtų kreiptis įprasta tvarka dėl paso pakeitimo ir susimokėti už naują asmens dokumentą. Pareigūnas tvirtina, kad tauragiškio pasas yra visiškai geras ir tinkamas naudoti.

– Šiame pase neatitinka tik numeris, įrašytas duomenų lapo viršuje. Tuo tarpu lapo apačioje esantis numeris, kurį galima nuskaityti tik mašininiu būdu, yra teisingas. Kai pasas yra tikrinamas mašininiu būdu, niekas jokios klaidos nepastebi, – „Tauragės kurjeriui“ tikino R.Masolas.

 

Išsimokėtinai neparduotų

 

Tačiau prekes išsimokėtinai parduodančių parduotuvių, paskolų dokumentus tvarkančių bankų tarnautojai yra priešingos nuomonės. Astos Keibienės, „Topo centro“ komunikacijos projektų vadovės, teigimu, perkant prekes lizingu labai svarbu gauti tikslius pareiškėjų duomenis. Todėl net mažiausia klaida asmens dokumente gali tapti kliūtimi norint ką nors įsigyti.

– Tik tikslius duomenis įvedus į duomenų bazes mūsų darbuotojai gauna išsamią informaciją apie pareiškėjus. Finansavimą suteikiantys bankai labai skrupulingai tikrina duomenis ir, kilus bent mažiausiam neaiškumui, atsisako finansuoti įsigyjamą prekę, – „Tauragės kurjeriui“ sakė „Topo centro“ komunikacijos projektų vadovė.

Anot A.Keibienės, jei V.Geriksonas bandytų ką nors pirkti lizingu „Topo centre“, dėl skirtingų numerių pase tikrai būtų atsisakyta jį aptarnauti.

 

Tikrintų papildomai

 

– Dokumento klaida neužkerta kelio klientui gauti paslaugą, tačiau papildomų kliūčių gali atsirasti. Lizingavimo procesas yra automatizuotas, todėl kompiuterinė programa parodytų klaidą. Mūsų bendrovės darbuotojai papildomai aiškintųsi, kodėl atsirado klaida, – „Tauragės kurjeriui“ sakė Mindaugas Valančius, „Ūkio banko lizingo“ generalinis direktorius, paklaustas, ar galėtų šioje bendrovėje sulaukti lizingavimo pasą su klaidomis turintis tauragiškis. Pasak jo, paaiškėjus, kad asmens dokumente yra įsivėlusi tik techninė klaida, tokio dokumento savininkas greičiausiai būtų aptarnautas. Tačiau, pasak lizingo bendrovės vadovo, kiekvienu atveju situacija yra vertinama individualiai.

 

Pripažįsta galėję suklysti

 

Asmens duomenų išrašymo centro specialistai taip pat tvirtina, kad Migracijos tarnyba, išdavusi nekokybišką pasą, privalėtų išduoti naują dokumentą ir nereikalauti jokio mokesčio.

– Juokingai skamba pasiūlymas laukti paso galiojimo pabaigos – juk žmogui gyventi ir reikalus tvarkyti reikia dabar. Manau, kad jis turi kreiptis į pasus išduodančius pareigūnus, o jie privalo išduoti naują pasą, – „Tauragės kurjeriui“ sakė Asmens duomenų išrašymo centro specialistė, nepanorusi skelbti savo pavardės.

Specialistė neneigė, kad klaida asmens pase galėjo atsirasti ir dėl šio centro darbuotojo kaltės.

– Visi esame žmonės ir visi darome klaidų, – kalbėjo specialistė.

 

Nemokamo keitimo negarantuoja

 

Tačiau Liuda Ruseckaja, Migracijos departamento Pasų skyriaus vedėjos pavaduotoja, nebuvo tokia kategoriška ir netvirtino, kad pasas V.Geriksonui bus pakeistas nemokamai.

– Visų pirma reikia atlikti tyrimą ir išsiaiškinti, ar dokumentas buvo brokuotas, dėl kieno kaltės taip nutiko. Bet jei ir nustatysime, kad pasas brokuotas, už jo keitimą gali tekti susimokėti. Pasas su skirtingais numeriais yra seno pavyzdžio, o naujuosiuose asmens dokumentuose jau naudojami ir biometriniai duomenys. Todėl naujojo dokumento kaina visai kita, – svarstė L.Ruseckaja.

Anot Pasų skyriaus vedėjos pavaduotojos, gana dažnai būna randami suklastoti dokumentai, kurių klastojimo požymiu neretai ir būna toks numerių neatitikimas. Jai įtarimų kelia ir tai, kad V.Geriksonas į pareigūnus kreipėsi tik po devynerių metų, kai buvo išduotas dokumentas.

L.Ruseckajos teigimu, pasą su klaida turintis V.Geriksonas pirmiausia privalo kreiptis į Tauragės migracijos tarnybą ir parašyti prašymą, kad pasas būtų pakeistas. Vėliau pareigūnai nuspręs, kaip padėti tauragiškiui.

Skaityti komentarus (6) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras