Elektroninės laikraščio versijos prenumerata

Balsavimas

Kur ir kaip labiausiai derėtų įamžinti Tauragės šimtuko pavardes?

 Rezultatai

Sunkmetis verčia skųsti(3)

Gintaras GRAŽINSKAS | gintaras@kurjeris.lt

2009-02-13 08:00

Autoriaus foto

„Verčia dirbti viršvalandžius, taip pat liepia dirbti ir nedarbingumo pažymėjimus turinčius darbuotojus“, – toks anoniminis skundas pasiekė „Tauragės kurjerio“ redakciją iš Tauragėje įsikūrusios UAB „Erra“. Prieš keletą dienų bendrovės vadovas Albinas Petrikas pripažino, kad padėtis bendrovėje – ypač sunki.

 

 

Ilgiau dirba savo noru

Dėl pažeidinėjamos darbo tvarkos redakcijos gautą pranešimą Albinas Petrikas, UAB „Erra“ direktorius,ąmone ir sako, kad situaciją įmonėje žinantis žmogus taip skųstis negalėjo. vadina nes

– Įmonės darbuotojai džiaugiasi kiekvienu papildomu užsakymu, nes jie žino, kad kuo daugiau baldų  pagamins, tuo daugiau gaus atlyginimo. Todėl darbuotojų nė nereikia prašyti, kad dirbtų ilgiau. Jei yra darbo, patys dirba viršvalandžius, kad kuo skubiau baigtų užsakymus, – „Tauragės kurjeriui“ sakė A.Petrikas.

Bendrovės vadovo teigimu, darbo laikas įmonėje yra kaip ir daugelyje kitų – žmonės dirba nuo 8 iki 17 valandos su pietų pertrauka. Taip pat yra ir dalis pamaininį darbą dirbančių darbuotojų.

– Įmonėje dirba puikūs žmonės ir netikiu, kad kuris nors iš jų galėjo išsiųsti tokį pranešimą redakcijai, – tvirtino A.Petrikas.

Verslininkas neatmetė galimybės, kad taip jam kerštauti gali koks nors juo nepatenkintas žmogus.

Su pranešimą redakcijai išsiuntusiu asmeniu „Tauragės kurjeriui“ susisiekti nepavyko – skambinant siuntėjui niekas neatsiliepė, taip pat niekas nesureagavo ir į trumpuosius telefono pranešimus.

 

Auga konsultacijų poreikis

Pastaraisiais mėnesiais padaugėjo norinčiųjų gauti Darbo inspekcijos specialistų konsultacijų, nes įtampa darbo rinkoje ir darbo santykiuose auga. Taip „Tauragės kurjeriui“ sakė Albinas Frėjus, Valstybinės darbo inspekcijos Tauragės skyriaus vedėjas. Jo teigimu, skyriaus darbuotojai jau kelis mėnesius jaučia padidėjusį darbo krūvį, nes nuolat daugėja pasikonsultuoti su specialistais norinčių žmonių. Telefonu pasikonsultuoti nori ir darbuotojai, ir darbdaviai. Kasdien sulaukiama apie 10–15 skambučių.

– Skambina mums ne tik atleidžiami darbuotojai, kurie nori išsiaiškinti, ar teisūs jų darbdaviai juos atleisdami. Taip pat skambina ir jau atleisti, kurie nori išsiaiškinti, ar teisėtai buvo atleisti, ką jiems daryti, kai jaučia, kad darbdaviai pasielgė neteisėtai, – pasakojo skyriaus vedėjas.

Anot A.Frėjaus, sulaukiama skambučių ne tik iš Tauragės. Skambina konsultuotis ir didžiųjų miestų gyventojai, nes į didmiesčių inspekcijas prisiskambinti sunkiau.

 

Kaimynas kaimyną skundžia

Angelė Izabelė Karbauskienė, „Sodros“ Tauragės skyriaus direktoriaus pavaduotoja, sakė, kad šios įstaigos darbuotojai kol kas nesulaukia gyventojų skundų dėl vienokių ar kitokių pažeidimų. Pasitaiko tik retų anoniminių pranešimų apie tai, kad dirba sergantys ir nedarbingumo pažymėjimus turintys žmonės. Tačiau jie beveik niekada nepasitvirtina.

– Pas mus labai lietuviškai – kaimynas kaimyną skundžia. Tačiau kai mūsų specialistai nuvažiuoja patikrinti, dažniausiai paaiškėja, kad nedarbingumo pažymėjimą turintis žmogus kapstosi savo darže. Tačiau tai ne pažeidimas, jei ligoniui nėra prirašytas lovos režimas, – kalbėjo A.I.Karbauskienė.

„Sodros“ Tauragės skyriaus direktoriaus pavaduotojos įsitikinimu, anonimiškai dažniausiai skundžia tie žmonės, kurie turi priežasčių pakenkti ar atkeršyti tam, kurį skundžia. Jos duomenimis, pastarosiomis dienomis pranešimo „Sodra“ apie pažeidimus „Erroje“ negavo.

 

Gautą informaciją tikrina

Laimono Rimkaus, Tauragės apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos atstovo spaudai, duomenimis, skundų dėl galimų pažeidimų mokesčių sistemoje nuolat daugėja. Ši institucija yra paskelbusi pasitikėjimo telefono numerį, kuriuo gali skambinti visi, įtarę nesąžiningą veiklą mokesčių sistemoje.

Pasak L.Rimkaus, nuo 2009 metų pradžios Tauragės apskrities valstybinė mokesčių inspekcija pasitikėjimo telefonu 1882 jau gavo 11 pranešimų ir 6 pranešėjai sutiko bendradarbiauti. Atlikus gautų pranešimų analizę, iš 11 gautų pranešimų tirti buvo 9. Atlikus Mokesčių administravimo įstatymo numatytus kontrolės veiksmus, penkiais atvejais buvo nustatyta pažeidimų.

– Mokesčių inspekcija analizuoja visus gautus pranešimus, tačiau tiria tik tuos, kuriuose suteikiama konkreti informacija. Pasitaiko atvejų, kai informacija atrodo kaip noras savotiškai atsiteisti su buvusiu darbdaviu. Pažymime, kad visa informacija labai kruopščiai patikrinama – tam gali būti panaudojamos ne tik mokesčių inspekcijos duomenų bazės, – „Tauragės kurjeriui“ sakė Tauragės apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos viršininkės pavaduotoja Reda Rutkauskienė.

Pasak jos, atsižvelgiant į turimą informaciją ištiriama apie 85 procentus gautų pranešimų.

 

Skundų daugėja

Lyginant trejų metų duomenis akivaizdžiai matyti, kad pasitikėjimo telefonu gaunamų pranešimų daugėja. Tauragės mokesčių inspekcijos duomenimis, 2007 metais gauta 30 pranešimų, 14 pranešėjų sutiko bendradarbiauti, 2008 metais gauti 73 pranešimai ir 52 pranešėjai sutiko bendradarbiauti (2,4 karto daugiau pranešimų nei ankstesniais metais). Šiemet jau gauta 11 pranešimų, 6 pranešėjai sutiko bendradarbiauti.

Pranešimų padaugėjimas matyti ir lyginant trejų metų sausio mėnesius. 2007 metų sausio mėnesį gauti 2 pranešimai, pernai – 9, šiemet – 10.

Skaityti komentarus (3) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras