Pinigus už kelionę įmokėję tauragiškiai ieško teisybės teisme(8)

Žydrūnė JANKAUSKIENĖ | zydrune@kurjeris.lt

2011-10-18 08:39
Žydrūnės Jankauskienės nuotrauka

Teisme ieškovų interesams atstovavę tauragiškiai iš pradžių pageidavo, kad posėdis būtų uždaras, bet galiausiai apsistojo ties reikalavimu, kad spaudoje nebūtų minimos jų pavardės. Autorės nuotrauka

Trečiadienį Tauragės rajono apylinkės teismo teisėjas Egidijus Mockaitis pradėjo ir baigė nagrinėti civilinę bylą, kurioje tauragiškių sutuoktinių Petro ir Jūratės pora bei jų šeimos draugė bando atgauti metų pradžioje kelionių agentūrai „Smaragdas Travel“ įmokėtus pinigus. Pastarosios atstovė Aušra Terleckienė bando apsiginti motyvuodama, kad agentūra nėra kelionių organizatorė ir neprivalo prisiimti atsakomybės. Jokia sutartis tarp kliento ir paslaugų teikėjo nebuvo sudaryta.

Nori atgauti pinigus iš to, kam sumokėjo

Sutuoktiniai neslepia, kad keliauti ne tik mėgsta, bet gyvenimo be kelionių apskritai neįsivaizduoja. Dar prieš teismą ieškovai teiravosi atsakovų, kur baigiasi jų funkcijų ir atsakomybės ribos, nuo kada kelionių agentūra nebeprivalo būti atsakinga už tai, kad niekuo dėtas klientas prarado pinigus dėl neįvykusios kelionės ir kodėl agentūra dirba su nepatikimais kelionių organizatoriais, kurie kratosi įsipareigojimų?

– Man visiškai vienodai, su kuo jūs bendradarbiaujate. Mano, kaip kliento, rūpestis vienas: užsisakyti kelionę, sumokėti už ją pinigus ir keliauti. O kaip jūs tai padarysite, kiek gausite ar negausite procentų už bendradarbiavimą, man visiškai nerūpi. Todėl iš „Smaragdas Travel“ ir ketinu atsiimti sumokėtus pinigus, nes būtent jums juos pervedžiau, – dar prieš parengiamąją teismo proceso dalį sakė ieškovas.

Iš viso ieškovai pateikė UAB „Smaragdas Travel“ 12 464 litų civilinį ieškinį. Į teismą trečiadienį atvyko tik du ieškovai ir vienas atsakovas, dar viena kelionių agentūra bei organizatorius – UAB „Eurotravel LT“ ir viena iš ieškovių nepasirodė. Visgi šalys nutarė bylą nagrinėti jiems nedalyvaujant. Mat vienas iš ieškovų prisipažino, kad visą pinigų sumą jis pervedė iš savo asmeninės sąskaitos, o šeimos draugė ketino įmoką padengti vėliau. Tad tauragiškis teismui pasakojo atsidūręs dviprasmiškoje situacijoje – jam esą nepatogu prašyti pinigų iš žmogaus už tai, ko jis negavo.

Kratosi atsakomybės

Šeima ir jų draugė šių metų pavasarį ketino keliauti į Keniją. UAB „Smaragdas Travel“ jiems buvo pasiūlyta paskutinės minutės galimybė ir paraginta kuo skubiau pervesti pinigus. Petras su Jūrate taip ir padarė. Išvyka buvo suplanuota balandžio pirmosiomis dienomis, grįžti keliautojai turėjo balandžio pabaigoje. Kaip sakė kelionių agentūros atstovė, ši kelionė susidėjo iš dviejų segmentų: iš pradžių tauragiškiai turėjo lėktuvu nuskristi į Londoną, pernakvoti viešbutyje, o vėliau tęsti kelionę į Afriką. Todėl „SmaragdasTravel“ agentūroje kartu buvo užsakyti lėktuvo bilietai Kaunas–Londonas–Kaunas ir rezervuotas viešbutis. Deja, kovo viduryje paaiškėjo, kad Londone esantis kelionių organizatorius „Africas Safari Club“ bankrutavo. Bankrutavusieji mūsų šalyje savo atstovų neturėjo, tad atsakomybę už keleivių patirtus nepatogumus ar išlaidas, UAB „Smaragdas Travel“ atstovių manymu, turi prisiimti UAB „Eurotravel LT“, organizavusi žlugusios bendrovės keliones.

– Tačiau bendrovės vadovė vengia ne tik su mumis susitikti, bet apskritai neatsiliepia į telefono skambučius, neatsiuntė atsiliepimo ir į raštu pateiktus prašymus. Nors, mūsų žiniomis, ši bendrovė veiklą tęsia – organizuoja keliones, – sakė A.Terleckienė.

Sužlugo atostogos

Be turtinės žalos, keliautojai teigia patyrę ir moralinę. Todėl teismo jie prašo solidariai iš abiejų kelionių agentūrų priteisti ir neturtinę žalą. Bene svarbiausio įrodymo – skiepų paso – ieškovai neturi. Nors būtent skiepai nuo geltonojo drugio buvę ne tik brangiausi (kainavo po 500 litų kiekvienam), bet ir sunkiausias potyris rengiantis neįvykusiai kelionei.

– Mes neprašome labai daug, tiesiog mūsų, trijų asmenų, nepatogumus įvertinome vienos kelionės kaina. Mano skaičiavimu, tai ir logiška, ir žmogiška, – sakė visų ieškovų vardu kalbėjęs tauragiškis Petras.

Vyras papasakojo, kad dėl žlugusios kelionės jie ne tik prarado pinigus, bet dabar yra priversti savo turto ieškoti teismo keliu – tai žemina. Visi trys keliautojai veltui prarado kasmetines atostogas. Galiausiai žmonės nuo pavasario patiria menkinantį bendradarbių, pažįstamų požiūrį.

– Šiuo metu mes vėl rengiamės keliauti. Tačiau bijome kam nors apie tai užsiminti, kad nepasikartotų pavasario istorija, – sakė ieškovas.

Darė viską, kas jų galioje

Viena iš atsakovų šioje byloje UAB „Smaragdas travel“ visus kaltinimus ir ieškinius atmeta. Bendrovės atstovės teisme tikino, kad darė viską, kas nuo jų priklauso, kad klientas liktų patenkintas suteiktomis paslaugomis.

– Juk tik mūsų dėka jums buvo grąžintas trečdalis įmokėtos sumos. Nesuskaičiuojamą galybę kartų skambinau, derinau šią problemą pati asmeniškai. Galiausiai pavyko pasikalbėti su „Eurotravel LT“ vadove. Ji man buvo užsiminusi, kad siūlys jums alternatyvią kelionę – kruizą arba grąžins pinigus. Juk net Turizmo įstatymas aiškiai numato, kad visa atsakomybė dėl neįvykusios kelionės krinta ant kelionių organizatoriaus pečių, o ne ant tarpininko. Mūsų agentūra yra tik tarpininkas tarp kelionių organizatoriaus ir užsakovų. Mes pinigus pervedėme organizatoriams ir tikrai nesirengiame dengti organizatoriaus arba bankrutavusios užsienio įmonės nuostolių, – gynė savo įmonės interesus A.Terleckienė.

Galiausiai tauragiškių kelionių agentūra dėl šio teismo proceso, atsakovų teigimu, irgi patyrė nuostolių, sulaukė nepelnyto klientų nepasitenkinimo, o to per šešerius darbo metus UAB „Smaragdas travel“ darbo praktikoje nėra pasitaikę.

Teismas savo sprendimą šioje byloje ketina skelbti mėnesio pabaigoje.

Skaityti komentarus (8) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras