Kolegijoje – lektorės ir vadovės kivirčas (21)

Simona URBONAVIČIŪTĖ | simona@kurjeris.lt

2014-03-30 13:42
Simonos Urbonavičiūtės nuotrauka

Renginį vedusi mokymų lektorė J.Sabaitė‑Melnikovienė pažymėjo, jog Tauragėje neišnaudotas verslumo potencialas. Autorės nuotrauka

Kovo 26 dieną Kauno kolegijos (KK) Tauragės skyriuje informacinį renginį „Moterų ir jaunimo verslumo skatinimas“ vedusi Viešųjų ryšių agentūros „Adres“ įkūrėja ir vadovė, mokymų lektorė ir pradedančiųjų bei augančių įmonių konsultantė Janina Sabaitė‑Melnikovienė išvyko nusivylusi: ji sulaukė ne studentų iniciatyvumo, bet aštrių kritikos strėlių iš KK Tauragės skyriaus vadovės Dianos Vaitiekienės.

Šis renginys – neatsiejama projekto „Verslo LAB'as“ dalis. Susipažinti su pasirengimu pradėti verslą, sužinoti apie verslo idėjų generavimo metodus, verslo idėjos įgyvendinimo plano ir komandos formavimo koncepciją, išgirsti patyrusios teisininkės patarimus, susijusius su verslo pradžioje galinčiais iškilti sunkumais ir kaip jų galima išvengti,  susirinko Kauno kolegijos ir Tauragės profesinio rengimo centro 1–2 kurso studentai. Kartu su studentais į renginį atvyko ir keletas dėstytojų bei KK Tauragės skyriaus vadovė D.Vaitiekienė.

Lektorė J.Sabaitė-Melnikovienė, vesdama renginį, rėmėsi ugdomuoju vadovavimu (angl. Coaching). Ugdomojo vadovavimo teorija paremta tikėjimu, kad kiekvienas žmogus turi pakankamai įgimtų sugebėjimų pasiekti savo tikslus. Forma – kryptingas klausimų formulavimas. Ugdytojas skatina žmogų savyje atrasti reikalingus gebėjimus, juos ugdyti, įkvepia siekiant pasikeitimų ir rezultatų. Tačiau lektorė nežinojo, kad Tauragėje toks metodas netinka.

Lektorė pateikė 4 idėjas, kaip susikurti verslą. Viena iš paprasčiausių idėjų – ta, kuri tarsi nukrenta iš dangaus. Antroji reikalauja atidžiai apsižvalgyti savo aplinkoje, todėl vadinasi „360 tyrimas“. Kita idėja – tai verslo nišos. Kaip pavyzdys pateikti emigrantų neprižiūrimi artimųjų kapai. Tačiau, anot auditorijos, Tauragėje jau nebėra tiek kapų, kiek norinčiųjų juos prižiūrėti.

Prieš prasidedant kavos pertraukėlei lektorė pristatė kelis idėjų generavimo metodus. Ypatingas dėmesys buvo skirtas „Ne“ metodui. Išklausę pavyzdį ir juo remdamiesi studentai, susiskirstę į grupes, turėjo atlikti užduotį. Buvo ir tokių, kurie užduoties niekaip nesuprato, todėl, matyt, nesutiko kalbėti prieš auditoriją. Lektorė primygtinai prašė studentų atlikti užduotį, tačiau nieko nepešusi ir studentus šiek tiek pakritikavusi, baigė pirmąją renginio dalį. 

J.Sabaitei‑Melnikovienei arbatos pertraukėlės metu nepavyko atsipalaiduoti ir pailsėti: jai teko išklausyti aštrias D.Vaitiekienės pastabas dėl renginio vedimo ir teisintis.

Sugrįžę po pertraukėlės studentai ir dėstytojai sulaukė lektorės atsiprašymo. Toliau lyg niekur nieko buvo pasakojama apie tai, kaip pasiekti savo tikslus, kaip sukurti pasitikėjimą savo poza, šypsena, kalba ir išvaizda. Tačiau kuo toliau, tuo labiau buvo pastebimas studentų nesidomėjimas paskaita: kas ant lapo paišė geometrines figūras, kas užsirašė „Nuobodu“, o kas susirašinėjo trumposiomis žinutėmis. Lektorė buvo skatinama nebetęsti renginio ir eiti su visais papietauti. Per ilgąją pertrauką dalyvavusieji renginyje galėjo pasivaišinti ne tik kava ar arbata, bet ir kibinu su sultiniu. Po pertraukos į renginį sugrįžo ne visi.

Po pietų pertraukos vesti renginį nebuvo lengviau, nors studentų ir sumažėjo. Reikėjo klausytis ne tik lektorės, bet ir studentų keliamo šurmulio. Didesnio susidomėjimo sulaukė tik trumpi filmai, kurių kokybė, turbūt dėl prasto ryšio, buvo nekokia.

Baigdama renginį, kurio pabaiga visų prašymu buvo paankstinta, renginio vedėja palinkėjo, kad po metų, dvejų ar penkerių ji su dalyvavusiais paskaitoje studentais susitiktų jau kaip kolegos, jaunieji verslininkai. Ir pažymėjo, jog Tauragėje verslumo potencialas yra neišnaudotas.

Pakalbinta Kauno kolegijos Tauragės skyriaus vadovė Diana Vaitiekienė sakė, jog renginio pradžioje ji pasigedo lektorės pagarbos auditorijai.

– Girdi, į provinciją atvažiavo, susireikšminusi, už ją protingesnių nėra, – savo nuomonę apie J.Sabaitę‑Melnikovienę išsakė D.Vaitiekienė.

Kaip vėliau buvo vedamas renginys, skyriaus vadovė pakomentuoti negalėjo, nes ji po pirmosios pertraukos išvyko. Tačiau, kiek ji girdėjusi iš kolegių, renginys toliau vyko sklandžiai ir buvo naudingas.

Mokymų lektorė J.Sabaitė‑Melnikovienė sakė po renginio iš dėstytojų ir studentų sulaukusi padėkų. Vieni studentai prašė renginio medžiagos, kiti kontaktų, tad, jos manymu, renginys nenuėjo perniek ir turės studentams naudos rašant verslo planą. Esą iš dėstytojų ji sulaukusi ir atsiprašymų.

– Moterys sakė, kad nekreipčiau dėmesio į tai, ką pasakė D.Vaitiekienė, mat ji toks žmogus ir taip būna, o kitą dieną niekas neatsimena. „Turim tokią vadovę, kokią turim“, – dėstytojų žodžius citavo J.Sabaitė‑Melnikovienė.

Lektorės manymu, kai kurių studentų neaktyvumą ir iniciatyvos trūkumą galbūt būtų galima pateisinti tuo, jog jie pirmakursiai, ir aktyvumo tikėtis iš jų neverta.

Skaityti komentarus (21) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras