Miško pirkliai slapta gadina kelius(2)

Jovita STRIKAITIENĖ | jovitas@kurjeris.lt

2011-09-19 08:42
Jovitos Strikaitienės nuotrauka

Miško prekeiviai iš Kauno ant Sutkų kelio savavališkai įsirengė medienos perkrovimo aikštelę. Autorės nuotrauka

„Tauragės kurjerio“ redakcija iš Sungailiškių kaimo (Mažonų seniūnija) gavo elektroninę žinutę, kad privatūs miško vežėjai sugadino kelią į Sutkų kaimą, dalis jo tapo sunkiai pravažiuojama.

Kelią užtvėrė miško vežimo technika

Iš pradžių iš Sungailiškių riedėjome šiek tiek duobėtu keliu, kol privažiavome šalikelėje sukrautas medienos rietuves, toje vietoje kelias buvo sunkiai išvažiuojamas. Toliau negalėjome važiuoti, nes visą kelio plotį buvo užėmusi sunkioji technika – miškovežis ir automobilinis medienos krautuvas. Jeigu jie ir būtų mus praleidę, lengvasis automobilis kelio, išvagoto giliomis provėžomis, neįveiktų, reikėtų traktoriaus.

Su technika darbavosi du vyrai, man prisistačius jie darbo nenutraukė ir į kalbas nesileido. Į miškavežį toliau buvo kraunami medžių rąstai. Ten dirbo ne Tauragės miškų urėdijos darbuotojai, o miško pirkliai iš Kauno, transporto priemones puošė užrašai: „AMA FOREST Miško pirkimas“.

Mums kas, apsisukome ir nuvažiavome į seniūniją aiškintis kelio likimo. O ką daryti aplinkiniams gyventojams, kaip pasiekti savo namus ar kokį nors reikalingą objektą?

Privalo atlyginti padarytą žalą

Ką daryti su miško pirklių sugadintu keliu, aiškinausi su Mažonų seniūnu Jonu Samoška.

Jis pasiguodė, kad miško pirkliai dėl ketinimo laikinai ant Sutkų kelio pasidaryti medienos perkrovimo aikštelę į seniūniją nesikreipė, apie sugadintą ir toliau gadinamą kelią į Sutkus sužinojęs iš gyventojų nusiskundimų.

– Suprantu, kad miško pirkliams reikia dirbti, tačiau reikia paisyti ir žmogiškumo, būti atsakingiems. Jie uždirba nemažus pinigus, žinodami, kad dirbant bus sugadintas kelias, turėtų kreiptis į jo savininką – seniūniją, kuri prižiūri vietinius kelius. Tartis, kaip atlygins padarytą žalą – sutvarkys kelią patys, skirs lėšų ar dar kaip nors kitaip ją kompensuos, skirs remontui reikalingų medžiagų ir pan. Bet pelno siekiantys miško pirkliai neretai išklampoja, išvažinėja kelius ir dingsta. Taip neseniai nutiko kelyje Karapolis–Treinoji. Gerai, kad šiuo atveju gyventojai mums pranešė apie gadinamą Sutkų kelią, laiku galėjau imtis priemonių, – pasakojo seniūnas.

Jis sakė telefonu paskambinęs Kaune įsikūrusios uždarosios akcinės bendrovės AMA FOREST direktoriui, taręsi, kaip tvarkyti sugadintą Sutkų kelio dalį. Sunkaus transporto sugadintas visas kelio viršutinis žvyro sluoksnis, provėžose išlindęs molis, reikės nemažai žvyro kelio dangai atstatyti.

Bylinėtis galbūt nereikės

– Bendrovės vadovas sakė, kad neturi galimybės atstatyti sugadinto kelio, siūlė, kad tuo pasirūpintų seniūnija, o žadėjo apmokėti patirtas išlaidas. Iš toli išties brangu varyti techniką, o tokiam smulkiam darbui vietinės firmos pasamdyti irgi nepavyktų. Seniūnijai lengviau tartis su statybininkais, nes turime sutartis su seniūnijos kelių prižiūrėtojais. Aš preliminariai suskaičiavau, kad reikės mažiausiai penkių kubinių metrų žvyro, jį paskleisti, kelią nugreideriuoti, sutvarkyti sugadintą griovio atkarpą. Dabartinėmis kainomis tam reikės apie 5 tūkstančių litų, – teigė seniūnas.

Jis rodė raštą su paskaičiavimais, kurį rengėsi siųsti į AMA FOREST.

– Po to vyks derybos dėl kainos, tikiuosi, kad pavyks susitarti, – praėjusį antradienį teigė seniūnas.

Paskambinus seniūnui ketvirtadienį, jis dar nebuvo gavęs atsakymo iš Kauno. Į klausimą, ką darys, jei susitarti nepavyks, J.Samoška atsakė:

– Tuomet teks bylinėtis, nes savo lėšų miško pirklių sugadintam keliui negalime skirti, nes ir taip jų turime nedaug.

Mažonų seniūnija prižiūri apie 300 kilometrų vietinių kelių. Šiemet jų priežiūrai iš rajono biudžeto skirta 180 tūkstančių litų: 50 tūkstančių litų atiteks asfalto dangos duobėms taisyti, 40 tūkstančių litų – Lomių gyvenvietėje vienai gatvei asfaltuoti, 30 tūkstančių litų – kelių greideriavimui, 20 tūkstančių litų – žvyravimui, 24 tūkstančiai litų – sankasoms ir grioviams tvarkyti, 10 tūkstančių litų – pralaidoms atnaujinti ir remontuoti, 6 tūkstančiai litų – kelio ženklams.

Skaityti komentarus (2) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras