Žieminiai automobilių „batai“ - jau parduotuvėse(3)

2008-10-17 08:33

Žieminių padangų jau pilnos parduotuvės.

Lapkričio 1 diena - metas, kai automobilių savininkai turės pasirūpinti, kad jų automobiliai  riedėtų „avėdami“ žiemines padangas. Policijos komisariato teigimu, eismo saugumui užtikrinti mėnesio pradžioje bus rengiami reidai, skiriami įspėjimai ir baudos. Iki balandžio 1 dienos galiosiantis reikalavimas jau nemažai vairuotojų prispaudė ieškoti padangų. Tačiau prekybininkų teigimu tikroji karštligė prasideda likus vos 2–3 dienoms iki nustatyto naudojimo termino.

 

 

Pažeidėjus baus

Prasidėjus žieminių padangų naudojimo metui, anot Tauragės apskrities vyriausiojo policijos komisariato Viešosios tvarkos skyriaus Patrulių būrio vado Žydrūno Bendiko, į gatves išriedės ir papildomos policijos pareigūnų pajėgos. Specialiai akcijai apmokyti policininkai rūpinsis eismo saugumu ir akcentuos žieminių padangų naudojimo svarbą. Nerimstant kalboms apie draudimą važinėti dygliuotomis padangomis, komisariato darbuotojai sako, kad jokių įsakymų ar nurodymų nėra gavę. Nustačius pažeidimą, pareigūnai reido metu įspės ar skirs 20–40 litų baudas.

Ž.Bendiko teigimu, padangos itin svarbios užtikrinant saugų eismą. Artėjant įsigaliosiančiam įstatymui, ratų apavu susirūpins ir patys patruliai. 

Padangos - pagal piniginę ir poreikius

Prekybininkai jau suskubo rinkai pasiūlyti platų asortimentą žiemai skirtų padangų. Kaip sakoma, pagal skonį ir piniginę. Iš bemaž 10 rūšių prekių ženklų rinktis yra ką. Plačiai išreklamuotos, kaip žinia, pačios brangiausios. Kaina skiriasi ir nuo padangos diametro. R-13 vidutiniškai kainuoja nuo 100 iki 130 litų, R-14 – nuo 160 iki 170, R-15 - nuo 180 iki 190, R-16 - daugiau nei 300 litų už vieną padangą.

Tauragės IĮ „Gralis“ konsultantas sako, kad perkamiausios pigesnės padangos.

- Žmonės ieško mažiau žinomų prekių ženklų, kurių produkcija nėra tokia brangi, – pirkimo tendencijas apibendrino pardavėjas.

Bendrovė per 10 metų sukauptą patirtį kaip tik žino apie keletą gamintojų, kurių gaminiai patikimi, o kainos nesikandžioja. Lenkijoje gaminamos, vokiečių kapitalo bendrovės „Debica“ produkcija kaip tik esąs tas optimalus kainos ir kokybės variantas.

Taivanyje, Korėjoje, Kinijoje gaminamos padangos apie 10–20 % pigesnės už europietiškas. Tačiau jų kokybė žemesnė, jos greičiau dyla, nėra itin patvarios kelyje.

 

Skandinaviškos ir europietiškos padangos

Prekybos konsultantų teigimu, įsigyjant prekę, reikėtų gerai apsvarstyti, ko jūsų automobiliui labiausiai reikėtų.

- Mūsų žiemos gana drėgnos, tad europietiškų padangų komplektai perkami kur kas labiau, – rodydamas į užrašus ant gumos pasakojo konsultantas.

 

Su tokiomis kur kas patogiau ir ekonomiškiau važinėti, kai oras nuolat keičiasi. Juk dažnai ištirpusį sniegą keičia balos, purvynai. Palyginti su skandinaviškomis šios padangos šiek tiek kietesnės. Šiaurės šalių rinkai pritaikytos padangos itin patogios važinėjant retai žiemą valomais keliukais. Konsultanto teigimu, žieminis apavas automobiliui turėtų tarnauti apie 60 tūkst. kilometrų.

 

Dygliuotos neperkamos ir nepraktiškos

 

Tauragiškių prekybininkų teigimu, dygliuotų padangų rinka sudaro vos 15% viso pardavimo. Apskaičiuota, kad nuvažiuodamas kilometrą pliku asfaltu automobilis dygliuotomis padangomis išgremžia apie 20 mg asfaltbetonio dulkių. Tokiai nuomonei pritaria ir daugelis Vidurio Europos šalių. Todėl mėgstantiems keliauti reikėtų nepamiršti, kad naudoti dygliuotas padangas draudžiama Lenkijoje, Vokietijoje, Švedijoje ir kitose Europos Sąjungos šalyse.

Be to, reikėtų prisiminti, kad važiuojant dygliuotomis padangomis šlapiu, tačiau neapledėjusiu paviršiumi, žymiai pailgėja stabdymo kelias, automobilis kelia daug triukšmo, be to, 4-8 proc. padidėja degalų sąnaudos.

Skaityti komentarus (3) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras