Kolegų bankrotų akivaizdoje kuria naują kelionių agentūrą (13)

Birutė SLAVINSKIENĖ | birute@kurjeris.lt

2014-11-24 05:59
Raimondos Alysienės nuotrauka

Kelionių agentūroje „1000 mylių“ su Inga Dikšaitiene (dešinėje) dirba ir Agnė Bernikienė. Raimondos Alysienės nuotrauka

Kai turizmo verslu besiverčiančios bendrovės viena po kitos bankrutuoja, kurti kelionių agentūrą – rizikingas sumanymas. Vis dėlto tauragiškė Inga Dikšaitienė ryžosi jį įgyvendinti. Puikios patalpos miesto centre, atsakingai pasirinkti partneriai, pasiūlymai pačių įvairiausių poreikių turistams ir pozityvus mąstymas – toks jos bagažas šios verslo kelionės pradžioje.

Vaikystės svajonė

Kartu su Agne Bernikiene kelionių agentūrą „1000 mylių“ atidaranti Inga Dikšaitienė prisipažįsta, kad imtis tokio verslo buvo jos sena svajonė. Ji pati be galo mėgsta keliauti, yra daug kur buvusi, tik sako esanti pastovesnė už daugelį keliautojų, norinčių kaskart pamatyti vis ką nors naujo. Mat mėgsta grįžti į tą šalį, kurioje jai patiko, ir pažinti ją giliau.

Paklausta, iš kur sėmėsi drąsos žengti šį žingsnį, I.Dikšaitienė sako, kad prieš jį būta daugybės mažų žingsnelių – po truputį ėmė kurti keliones draugams: sudaryti maršrutus, atrinkti ir užsakyti viešbučius, ieškoti pramogų ir lankytinų vietų. Atsiliepimai buvo labai geri. 

Kelionių architektai

– Iš tiesų parduodi ne kelionę, o emociją, nuotaiką, – teigia I.Dikšaitienė.

Tūkstančio mylių kelionė prasideda nuo pirmo žingsnio – tokius senovės kinų filosofo Lao Dzė žodžius savo šūkiu pasirinkusi verslininkė įsitikinusi, kad keliauti nemėgsta tik tie, kurie neišbandė šio malonumo arba neatrado savo kelionių.

– Norime parodyti, kad galima keliauti kitaip, užtat ketiname siūlyti itin platų paslaugų spektrą, – pasakoja ji. – Išsiaiškinsime, kaip klientui patinka atostogauti, ir išrinksime, ko jam reikia, kad pajaustų maksimalų kelionės džiaugsmą.

Verslininkė įsitikinusi, kad į jos agentūrą verta užsukti visiems, kas tik turi noro keliauti – jauniems ir pagyvenusiems žmonėms, šeimoms su vaikais ir ekstremalių pojūčių ieškantiems nutrūktgalviams, mokinių klasėms ir įmonių kolektyvams. Ir netgi tiems, kurie mano esą tam per seni ar pernelyg neturtingi – I.Dikšaitienė įsitikinusi, kad tereikia pabandyti, ir kelionės taps būtinybe, kuriai visada atsiranda ir laiko, ir pinigų. 

„1000 mylių“ siūlo ne tik savo partnerio „Teztour“ organizuojamas poilsio keliones, bet ir savarankiškų kelionių maršruto sudarymą bei suorganizavimą, pvz., kelių parų raftingą kalnų upe, dviračių žygius, automobilių nuomą, aviabilietų pardavimą, draudimo paslaugas, bernvakarių ar mergvakarių, susitikimų, ekskursijų Lietuvoje ir užsienyje organizavimą, autobusų nuomą.

Užsukti į šią kelionių agentūrą pravartu ne tik tiems, kurie nemoka susirasti informacijos ir sklandžiai susiorganizuoti maršruto, bet ir tiems, kurie viską moka, bet neturi laiko ar noro gaišti ieškodami geriausio varianto.

– Pavyzdžiui, istorijos mėgėjams gal patiktų maršrutas po Prancūzijos ar Austrijos pilis, gamtos fanams  – pakeliauti po mažus kaimelius Kretoje ir kelias paras praleisti Santorinio saloje, – pasakoja I.Dikšaitienė.

Įmonėms, turinčioms verslo kontaktų užsienyje, daug keliaujančioms į komandiruotes bei sulaukiančioms svečių, visus su tuo susijusius rūpesčius padėtų įveikti agentūra. Ji net sugalvos, kaip užimti svečius – nuo staliukų restoranuose užsakymo, klubų parinkimo, pervežimo iki žvejybos Kuršių mariose ar Baltijoje, teatrų aplankymo. 

Įsikūrė charizmatiškame pastate

I.Dikšaitienė didžiuojasi pastatu, kuriame įkurta agentūra. Jis iš tiesų stovi puikioje vietoje – Respublikos gatvėje, šalia miesto aikštės, savivaldybės, bibliotekos, ir turi tam tikros charizmos.

Namas statytas 1920 m. Ant fasado – dizainerės Gretos Duobienės, sukūrusios ir įmonės logotipą, parinktas piešinys. Fasadą išpiešti ėmėsi Lietuvoje garsus tatuiruočių meistras Auridijus Butkus. Agentūros interjerą kūrė dizainerė Milana Aurylienė.

Beje, netrukus šiame pastate duris atvers ir dar vienas I.Dikšaitienės projektas – parduotuvė „Vynoteka“, veiksianti franšizės pagrindais.

Padėvėtų kelionių nebūna

Šiomis dienomis paskelbta apie kelionių agentūros „Plius Travel“ bankrotą. Šiemet tai ketvirtoji kelionių organizatorė, paskelbusi apie savo nemokumą. Šiuo metu bankrutuoja įmonės „Go Planet Travel“, „Go Baltic Travel“ ir „Neoturas“. Pasak žiniasklaidos, labai žemą kreditingumą ar nemokumą galima konstatuoti 37 proc. visų kelionių organizavimo sektoriaus dalyvių, o aukštesniu nei vidutinis kreditingumu gali pasigirti tik 20 proc. kelionių pardavėjų ir organizatorių.

Ką apie tokią situaciją mano naują kelionių agentūrą atidaranti I.Dikšaitienė?

Pasak jos, mokantys už būsimą kelionę turėtų atkreipti dėmesį, kas pasirašo su jais kelionės sutartį, kas spręs kilusias problemas, ir nuodugniau pasidomėti pardavėjo ekonomine būkle.

– Jei vartotojai perka kelionių paketus už kelis kartus nei jų savikaina mažesnes kainas, ko jie tikisi? Niekada nereikia galvoti, jog kažkas prisiims nuostolius, kad jūs galėtumėte pigiai pakeliauti. Taip paprasčiausiai nebūna. Pati matydavau grupinių nuolaidų svetainėse kelionių, pavyzdžiui, į Madeirą už 1000 litų. Tai tiesiog nerealu. Po to ir reikia laukti bankrotų, – sako ji.

„Tez tour“, su kuria bendradarbiauja „1000 mylių“, priklauso tarptautinei kompanijai, per metus poilsiui į užsienio kraštus išskraidinančiai 2 mln. turistų, veikiančiai jau 20 metų, vienijančiai 29 tarptautines kompanijas ir patenkančiai į pagrindinių Europos kelionių organizatorių penketuką. „Teztour“ turi savo biurus visoje šalyje, tad kilus problemų, I.Dikšaitienės nuomone, būtų į ką kreiptis.

– Ne tik mes rinkomės juos, bet ir jie – mus, – sako I.Dikšaitienė. – Teko nemažai mokytis, laikyti egzaminus. Aukštus reikalavimus partneriai kėlė ir patalpoms. Verslo planas, vizija, vertybės, įsipareigojimai – juos turėjo tenkinti viskas, ir tik tada jie pasirašė sutartį.

Skaityti komentarus (13) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras