Gyventojams trūko kantrybė – palikti statybos defektai pavojingi gyvybei (2)

Regina GENIENĖ | redakcija@kurjeris.lt

2019-05-27 06:58

Namo gyventojai reiškia pretenzijas dėl statybinio broko. Reginos Genienės nuotrauka

Į redakciją atskubėjusi Taurų dvaro g. 34 a namo atstovė Virginija Kutnickienė skundėsi, jog niekaip nepavyksta rangovo „Apastata“, renovavusio namą, prisikviesti ištaisyti paliktą broką. Pasak moters, penktame aukšte sudėti ir jau vos besilaikantys stogeliai grėsmingi gyvybei – bet kuriuo momentu krisdami gali sužaloti į balkoną išėjusius vaikus ar traumuoti juos lakstančius po langais.

Apkartęs renovacijos džiaugsmas

– Mūsų prašymu vykstant namo renovacijai penktame aukšte sudėjo stogelius virš balkonų. Tik va – bėda, jog darbą atliko nekokybiškai: stogeliai yra pritvirtinti ne prie sienos, o prie „putos“. Todėl vėjui pučiant jie vis labiau išklibinami: vienur stogeliai yra įsirėžę į namą, kitur – išjudinti laisvai balansuoja juos laikantys varžtai. Vienas kampinis stogelis buvo nukritęs, „Apastatos“ darbininkai iš naujo pritvirtino, – opią problemą dėstė ponia Virginija.

Stogeliai įsirėžę į namo sieną

Virginija žurnalistei pasakojo ir rodė, jog namo balkonai yra likę be apdailos. Taip atsitiko todėl, kad nesutvirtinus siūbuojančių balkonų buvo atlikta jų apdaila. Gyventojams reikalaujant apdailas pašalino ir balkonus sutvirtino, tačiau vėl jas uždėti nebeliko lėšų. Moters teigimu, prastas ir stogo nuolydis, nes sniegas krenta ant palangių. Esant stogeliams sniegas turėtų nukristi stačiai. Rekuperatoriai sudėti netinkamai, pritvirtinta tik viena jų dalis. Gyventojus neramina ir tai, jog eina penkti metai po renovacijos, tuoj baigsis garantinis laikotarpis – tai negi savomis lėšomis turėsią remontuoti?

Prieš pusantrų metų vis tik atkakli moteris išsireikalavo, jog pusę stogelių bendrovės darbininkai pritvirtintų taip, kaip reikia. Anot jos, pradėjus naikinti broką, rangovui „Apastata“ pritrūko jėgų – pusę jų suremontavo, o kitą pusę paliko neterminuotam laikotarpiui. Tuomet energingoji namo atstovė V.Kutnickienė nenurimo, daugelį kartų skubėjo pas daugiabučių namų administravimo tarnybos vadovę Gintarę Skrodlienę, raštiškai kreipėsi į savivaldybę. Šiuo metu moteris renka reikalingus dokumentus, ketindama aukščiau minėtą bendrovę paduoti į teismą.

Balkonai liko be apdailos

Prireikė daug pastangų, kol sureagavo

Namą administruojančios įmonės atstovė G.Skrodlienė dalykiškai raštu informavo, kaip sekėsi spręsti šią problemą. Ji teigė, jog ne kartą kreipėsi į rangovą UAB „Apastata“ dėl atsiradusių defektų šalinimo, tačiau ši į siunčiamus raštus ir statinio apžiūros raštus nereagavo.

– Rangovui vengiant šalinti statinio garantiniu laikotarpiu nustatytus statybos defektus, 2017 m. rugsėjo mėnesį raštu kreipėmės į Klaipėdos teritorijų planavimo ir statybos valstybinės priežiūros departamentą (VTPSI), kad būtų imtasi priemonių, kreipiamasi į VĮ Statybos produkcijos sertifikavimo centrą (SPSC) dėl šio rangovo veiklos įvertinimo ir dokumento, suteikiančio rangovui teisę vykdyti atitinkamus statybos darbus, panaikinimo.

Reaguodama į kreipimąsi, po mėnesio VTPSI perdavė medžiagą SPSC apie rangovo – UAB „Apastata“ – vengimą šalinti daugiabučiuose namuose modernizavimo darbų defektus, išryškėjusius garantiniu laikotarpiu. 2018 m. sausio mėnesį G.Skrodlienė sulaukė SPSC sprendimo, nurodančio, kad UAB „Apastata“ suderintų ir pasirašytų susitarimą dėl visų statybos defektų pašalinimo daugiabučiuose namuose, – redakciją informavo G.Skrodlienė.

Pasak G.Skrodlienės, „Apastata“ į siunčiamus raštus ir statinio apžiūros aktus, siųstus 2018-ųjų birželio, liepos, rugpjūčio mėnesiais, nereagavo, pasirašyto susitarimo nesilaikė ir dalies defektų nepašalino. Todėl 2018 m. rugpjūčio mėnesį buvo kreiptasi į SPSC dėl susitarimo nesilaikymo ir defektų nešalinimo.

Daugiabučius namus administruojanti tarnyba spalio mėnesį iš SPSC sulaukė atsakymo, kad jei „Apastata“ nepašalins likusių defektų, vadovaujantis Statybos įstatymo 22 straipsnio 5 dalies 2 punktu, bus sustabdytas 6 mėnesiams šios bendrovės kvalifikacijos atestatas. Tuomet „Apastata“ įsipareigojo likviduoti visus defektus esant palankioms oro sąlygoms, bet ne vėliau kaip iki 2019 m. gegužės mėnesio. G.Skrodlienė balandžio mėnesį el.paštu siuntė bendrovei priminimą.

Sutvarkys per savaitę

Kalbantis bendrovės „Apastata“ direktorius Mindaugas Apavičius teigė, jog situacija yra žinoma: buvo sulaukę iš minėto namo pretenzijų, darbus atliko. Jis atsakomybės nesikratė ir patvirtino, jog garantiniu laikotarpiu yra atsakingi, rūpinasi namais, kuriuose atliko modernizavimą.

– Gavę pretenziją ją užregistruojam ir paskiriam žmones atlikti reikiamus darbus, – apie bendrovėje esamą tvarką atviravo direktorius.

Gegužės 13 dieną kalbėjome su vadovu M.Apavičiumi. Jis el. paštu informavo, jog tą pačią dieną pats nuvykęs prie daugiabučio, Tauragės dvare 34 a, jį apžiūrėjo, visus stogelius rado savo vietose. Įvertinęs situaciją nusprendė 4 stogelius sutvirtinti, nors projekte toks sustiprinimas nebuvo numatytas. Jis patikino, jog per šią savaitę darbus tikrai atliks.

Skaityti komentarus (2) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras