Tauragiškis parodė, kokie vilniečiai laimingi(4)

Margarita RIMKUTĖ | margarita@kurjeris.lt

2014-05-29 07:59
Mato Oželio asmeninio archyvo nuotrauka

Mato (pirmas dešinėje) kūrybinės grupės „Indiva“ kurtas „We Are Happy from Vilnius“ paskatino panašių vaizdo klipų atsiradimą Lietuvoje. Mato Oželio asmeninio archyvo nuotrauka

Vilniuje gyvenantis tauragiškis Matas Oželis – vienas tų, kuriems idėjos tiesiog sproginėja. Vaikinas į galvą šovusią mintį kaip mat imasi įgyvendinti. Sako tada jaučiantis didžiausią pasitenkinimą ir apskritai sėkmę. Vieną naktį jam šovė mintis sukurti vaizdo klipą apie laimingus Vilniaus žmones pagal tuo metu itin populiarią hiphopo muzikos atlikėjo Pharrell Williams dainą „Happy“. Ryte jis su savo draugais, filmavimo grupe jau įkalbinėjo atsitiktinius praeivius sutikti nusifilmuoti. Vaizdo įrašas Lietuvoje per dvi dienas sulaukė 100000 peržiūrų. Amerikiečiai jį pripažino vienu iš aštuonių geriausių pasaulio „Happy“ vaizdo įrašų, Mato kūrybinė grupė „Indiva“ LOGIN interneto apdovanojimuose buvo nominuota Virusinės kampanijos titulu.

Veikė spontaniškai

Prieš pusmetį per pasaulį ėmė ristis linksminimosi maniera kurti vaizdo klipus pagal nuotaikingą „Happy“ (vert. iš angl. k. – laimingas) dainą. Vilniuje ketvirtus metus dirbantis Matas visai neseniai buvo subūręs draugus į kūrybinę grupę „Indiva“. Jie kurdavo reklaminius vaizdo klipus, logotipus, apipavidalindavo internetinius puslapius. Turėjo naują kinematografinę įrangą, suteikiančią galimybes sukurti itin geros kokybės ir aukštos raiškos vaizdo įrašus.

– Prieš miegą naršiau internete ir pastebėjau visame pasaulyje populiarius vaizdelius, kuriamus pagal garsųjį Pharrell Williams kūrinį „Happy“. Nors buvo pirma valanda nakties, paskambinau savo draugui, operatoriui Edgarui, ir jau kitą dieną mes pradėjome filmavimą, – pasakoja Matas.

Lengva nebuvo. Kadangi įrašai buvo aukštos kokybės, jie užėmė daug vietos, vaikinai gatvėje turėdavo filmuotą medžiagą persikelti į kompiuterį. Kamera buvo laikoma ant specialaus stovo, operatorius pavargdavo, tekdavo ilsėtis. Tačiau visus „vežė“ vienas bendras darbinis užsidegimas.

Sulaukė 100 000 peržiūrų

– Buvo linksma. Daugumai žmonių pakakdavo paaiškinti, kad kuriame vaizdo klipą pagal visame pasaulyje populiarią dainą, atstovaujame Vilniui, ir jie sutikdavo nusifilmuoti. Mes turėjome garso grotuvą, paleisdavome tos dainos įrašą ir žmonės šokdavo. Kai kuriems žmonėms už kameros rodydavau, kokius judesius jie turi daryti, kai kurie mokėjo „pajudėti“ ir patys. Buvo vienas senukas, kuris pradėjo šokti man dar net nespėjus paaiškinti apie viso filmavimo esmę. Aplinkiniai stebėjo, kaip mes dirbam, mums patiko aplinkinių reakcija, – apie tai, kas suteikdavo daugiausia laimės „Indivos“ komanaią, – pasakoja Matas.

Vaizdeliui pasirodžius internete jį per dvi paras peržiūrėjo apie 100 000 žmonių.

Nominuoti „Virusine kampanija“

– Jau kitą dieną po mūsų „We Are Happy from Vilnius“ vaizdo klipo paskelbimo internete apie jį rašė šalies informaciniai portalai, jį rodė televizija. Tuo metu pasaulyje buvo sukurta apie 700 panašių projektų. Amerikiečių gyvenimo būdo žurnalas „Thrillist“ paskelbė pačių geriausiųjų sąrašą. Mes patekome į vaizdo įrašų, sukurtų garsiuose pasaulio miestuose – Singapūre, Berlyne, Paryžiuje, Budapešte, Varšuvoje, Florencijoje, Katalonijoje, aštuonetuką, – apie tuo metu užplūdusį dėmesį pasakoja Matas.

Be to, „We Are Happy from Vilnius“ vaizdo klipą kūrusi komanda po mėnesio sostinėje vykusiuose „Login 2014“ interneto apdovanojimuose nominuota „Virusinės kampanijos“ titulu. Kodėl virusinės?

– Mes buvome iniciatoriai, po mūsų Lietuvoje buvo sukurta dar apie 40 vaizdo klipų pagal „Happy“. Žmonės mums skambindavo norėdami pasitarti, kaip kurti šį klipą, arba tiesiog prašydami leisti pasidalinti mūsų sukurti vaizdeliu. Kai kurie tiesiog norėdavo pasidžiaugti. O mus labiausiai džiugino tai, kad savo vaizdo įrašu pradžiuginome šimtus tūkstančių žmonių, – sako Matas.

Svarsto apie naują projektą

Žinoma, tai gerokai išpopuliarino jų kūrybinės grupės „Indiva“ vardą. Jaunuoliams ėmė plaukti užsakymai sukurti panašius vaizdo klipus kitiems.

– Daugiau „Happy“ nekuriame. Tai buvo vienetinis toks mūsų kūrinys, jis sukurtas nesiekiant pelno. Ne piniguose esmė. Mes darome tai, kas mums patinka, – sako Matas.

Vaikinas šiuo metu dirba Vilniaus Universitete informatiku, administruoja universiteto internetinį puslapį.

Laisvu nuo darbo metu Matas kurdavo internetinius puslapius, logotipus įmonėms, organizacijoms. Užsakymams gausėjant jam prireikė fotografo pagalbos, taip į veiklą įtraukė irgi VU dirbantį Edgarą Kurauską, Birutę Kuklytę. Tauragiškis Marius Naujokas talkina kuriant tinklalapių dizainą. Taip ketveriukė susibūrė į „Indiva“. Jie kuria internetinius tinklalapius, reprezentacinius vaizdo klipus. Kaip sako Matas – tai, ką sugeba geriausiai ir kas jiems patiems malonu.

Virusine kampanija nominuotos „Indivos“ vadovo Mato galvoje jau sukasi naujo projekto planai. Patyręs, kaip per parą gali pasiekti šimtų tūkstančių žmonių širdis, vaikinas galvoja apie platesnius vandenis. Dabar jis ketina kurti vaizdo klipą, reprezentuojantį Lietuvą. Plačiai pasakoti apie tai Matas nenori – kūrybinis įkvėpimas gali pričiupti netikėtai ir priversti keisti planus bei kūrybinės raiškos formas.

Vaizdo klipą galite pažiūrėti čia

Skaityti komentarus (4) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras