Tauragiškio ambicijos paskatino investuotojus atverti kišenes (0)

Margarita RIMKUTĖ | margarita@kurjeris.lt

2014-05-02 07:19
UAB „Dragdis“ archyvo nuotrauka

Savo internetinę aplikaciją komanda pristatė neseniai surengtoje „Login“ progreso konferencijoje. Domas Sabockis – antras iš dešinės. UAB „Dragdis“ archyvo nuotrauka

Tauragiškis Domas Sabockis – vienas jaunosios kartos kūrėjų, savo gabumus puikiai realizuojančių virtualioje erdvėje. Naršydamas internete, vaikinas mėgdavo išsisaugoti jį sudominusias sentencijas, vaizdo įrašus, nuotraukas, internetinių puslapių nuorodas. Kartą jį apsėdo idėja, jog tai, ką randi, būtų galima lengvai ir tvarkingai „pasidėti“ kur nors į vieną vietą elektroninėje erdvėje. Radęs bendraminčių, Domas kreipėsi į investuotojus ir gavo pinigų idėjai įgyvendinti. Taip buvo sukurta visame pasaulyje sparčiai populiarėjanti internetinė aplikacija „Dragdis“, kurią jaunieji IT entuziastai pristatė ir informacinių technologijų konferencijoje „Login 2014“.

Veikimo principas toks: norėdamas gauti aplikaciją interneto svetainėje „Dragdis.com“ sukuri paskyrą ir atsisiunti papildinį į savo interneto naršyklę. Aplikacijos piktograma pasirodo naršyklės įrankių juostoje. Norėdamas išsaugoti internete sudominusią nuotrauką, nuorodą, pažymėtą teksto gabalėlį, pele trauki į dešinįjį ekrano šoną, ten iškart pasirodo „Dragdis“ paskyra, kurioje pasirinktą objektą įmeti į susikurtą skyrelį. Genialiausia tai, kad tai atlikti užtrunki tik kelias sekundes. Informacija laikoma virtualioje erdvėje, vadinamuosiuose debesyse, tad tai, ką išsaugojai, gali rasti bet kuriuo kompiuteriu prisijungęs prie interneto.

Pernai tavo programėle galėjo naudotis tik gavę pakvietimą vartotojai. Dabar ji prieinama visiems internautams ir yra vis dar nemokama. Kiek vartotojų parsisiuntė ją?

– Daugiau nei 33 000.

Papasakok apie idėjos sukurti tokią internetinę aplikaciją gimimą.

– Dirbau reklamos agentūroje „Partizanas“ kūrybininku, o kūryba veikia taip, kad norėdamas ką nors sukurti turi rasti kažką įdomaus. Idėjos negimsta iš nieko. Niekas negimsta iš nieko. Viskas, ką sugalvoji, yra mišinys to, ką skaitei, girdėjai, patyrei ir t.t. anksčiau. Todėl „Partizane“ praleisdavau daug laiko naršydamas internetą ir tiesiog domėdamasis dizainu, fizika, menu, technologijomis, komunikacija, filosofija ir t.t. Radęs naudingos, potencialiai ateityje panaudojamos informacijos, ją išsisaugodavau ir, kadangi nebūdavo greito ir lengvo būdo išsisaugoti tai tvarkingai, greitai pasidarydavau šiukšlyną, kuriame nieko neberasdavau! Išbandžiau gal 50 aplikacijų, kurios turėjo padėti man tvarkingai susidėlioti informaciją, bet jos taip ir nepateisino mano lūkesčių. Pastebėjęs, jog ne aš vienas, bet ir mano kolegos susiduria su panašia problema, nutariau veikti.

Apsilankęs verslo akseleratoriuje „StartupHighway“ savo idėją pristatei investuotojams. Ar tada jau turėjai viziją, kaip aplikacija turėtų atrodyti ir veikti?

– Iš pradžių idėja buvo kiek kitokia. Manau, sėkmę sudominti investuotojus lėmė tai, kad problema buvo labai konkreti ir daugumai artima.

Ar iš tiesų idėjai įgyvendinti teko išleisti daugiau nei kelis šimtus tūkstančių litų? Kas pareikalavo daugiausia išlaidų?

– Investicijos yra 200 000 eurų, ir tie pinigai skirti tam tikram laikotarpiui išlaikyti kompaniją: mokėti darbuotojams algas, mokesčius, nuomą. Ta ne pagal užsakymą kuriamas produktas. Produktas jau paleistas ir visiems prieinamas, o investicijų neišnaudojome dar nė pusės. Daugiausia lėšų reikalauja „superkietų“ žmonių samdymas ir išlaikymas. Komandoje dirba šeši žmonės. Keturi iš jų programuoja.

Kada imsite gauti „grąžą“ – pelną? Kokie ateities planai?

– Iki vasaros vidurio planuojame integruotis su didžiausiomis trečiųjų šalių aplikacijomis, kaip Evernote, Tumblr, Gdrive ir t.t., kad vartotojas galėtų tempti ir numesti (angl. drag&drop) informaciją į tose aplikacijose esančius aplankus. Apmokestinti „Dragdis“ planuojame ne anksčiau 2015 m. pabaigoje.

Kūrybos virtualioje erdvėje ėmeisi dar besimokydamas Žalgirių gimnazijoje. Papasakok apie projektus „Topzone.lt“ ir „IdeaPeople.lt“, „Partizane“.

– „Topzone.lt“ – forumas, kuriame internautai diskutuoja apie kompiuterius ir žaidimus. Sukūrėme erdvę, kurioje žmonės gali dalintis naujienomis, mintimis, atradimais ir kitais dalykais su savo bendraminčiais. Tai turbūt dar dabar tebėra vienas didžiausių tokio tipo forumų Lietuvoje. Man išėjus „Topzone.lt“ išaugo iki portalo, kuriame rašomos apžvalgos ir naujienos iš IT pasaulio.

„Ideapeople.lt“ buvo pirmoji „Dragdis.com“ užuomazga, ji kilo, kai dar dirbau reklamos agentūroje. Iš esmės tai buvo vieta atrasti idėjas ir jomis dalintis. „Partizane“ teko dirbti su didžiuliais klientais, tokiais kaip „Philip Morris“, „Švyturys-Utenos alus“, „Akropolis“, „Nestle“ ir kt., ten per metus išmokau daugiau nei per paskutinius penkerius metus mokykloje ar kolegijoje. Neįkainojama patirtis, man labai pasisekė, kad galėjau ten dirbti ir kad jie mane nemažai „siuntė į frontą“ – leido klysti ir mokytis.

Kas tave labiausiai domino, kai buvai dar paauglys?

– Mane visada domino technologijos, kompiuteriai ir pan. Labai žavėdavo mintis, kad turėdamas tik kompiuterį, prijungtą prie interneto, gali sukurti kažką, kuo kitą dieną potencialiai gali naudoti milijonai žmonių. Sukurti sprendimą, paleisti jį į pasaulį ir žiūrėti, kaip jis padeda žmonėms šiek tiek lengviau gyventi. Apskritai mane žavėjo tai, kad niekada nebuvo tokių gerų sąlygų kurti verslą, spręsti problemas, įgyvendinti idėjas. Nesakau, kad tai pasidarė lengva, bet seniau tam tikros durys buvo prieinamos tik tam tikrai žmonių grupei. Dabar jos atvertos beveik bet kam. Galimybių laikai.

Kiek žinau, su aplikacijos „Dragdis“ programuotoju Eugenijumi Jusu susipažinai, kai jis pažymėjo mėgstąs tavo internetinę svetainę „IdeaPeople.lt“. Kas pritraukė kitus su tavimi dirbančius bendraminčius prie tavo idėjos?

– Pamačiau, kad kažkas „palaikino“ „IdeaPeople.lt“ ir kažkodėl sugalvojau pažiūrėti kas. Paspaudęs ant jo profilio pamačiau, kad jis programuoja, tada iškart nusprendžiau parašyti ir pakviesti susitikti. Susitikom ir iškart supratom, kad turim tą pačią problemą ir nusprendėme dirbti kartu. Viskas įvyko labai greit. Su Karoliu, mūsų dizaineriu, susipažinau, kai viena gera draugė parekomendavo jį kaip puikų dizainerį. Susisiekiau, susitikom ir irgi iškart pamatėm, kad sutariam. Jis nusprendė prisijungti dar per tą patį susitikimą. Dar ir dabar prisiminęs pagalvoju, jog sėkmė rasti bendraminčius, kurie norėtų mesti viską ir kurti „Dragdis“, buvo mistiška.

Ilgą laiką buvome tik trise, iki kol praėjusį rudenį gavome investiciją ir nusamdėme dar vieną programuotoją, vardu Petras. Jis ėmėsi „ront-end“ programavimo. Po to nusamdėme komunikatorę Danutę, ir visai neseniai prie mūsų prisijungė Marius, kuris atsakingas už verslo logikos „back-end“ programavimą.

Kas padeda neprarasti entuziazmo?

– Entuziazmo padeda neprarasti įsitikinimas, kad galime išspręsti šią problemą, ir laiškai, kuriuose mūsų vartotojai sako, kad myli „Dragdis“, kad tai viena geriausių aplikacijų, kuria jiems teko naudotis. Dar padeda „Queen“ ir „The Beatles“ muzika ir tokios personos kaip Elon Musk ar Steve Jobs.

Ko jums, „Dragdis“ komandai, dar reikėtų iki pilnos laimės?

– Viskas, ką mes kol kas padarėme, tai tik radome kryptį, kuria reikia keliauti. Pati kelionė tik prasideda. Kol „Dragdis“ nebus naudojamas bent 10 000 000 vartotojų, tikrai nenurimsim.

Skaityti komentarus (0) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras