Perka elektrobusus: ar galėsime važinėti nemokamai?(6)

Ramunė RAMANAUSKIENĖ | redaktore@kurjeris.lt

2019-04-11 06:43

Toks arba labai panašus elektrobusas „Urbino“ Tauragės gatvėmis važinės jau kitąmet. Tauragės autobusų parko archyvo nuotrauka

Tauragės autobusų parkas pasirašė sutartį su Lenkijos keleivinio transporto gamintoju „Solaris“ dėl pirmojo elektrobuso pirkimo, – praneša Lenkijos bendrovė. Tauragės autobusų parkas „Tauragės kurjerį“ informavo, kad pirkimo sutartys jau pasirašytos ir su Italijos elektrobusų gamintojais dėl dar dviejų šių ekologiškų transporto priemonių įsigijimo. Šiuo metu svarstomas klausimas, ar naujaisiais elektrobusais tauragiškiai galės važinėti nemokamai.

Lenkijos bendrovė „Solaris“ nurodo, kad kovo 21 d. pasirašyta sutartis dėl vieno „Solaris Urbino 8,9 LE electric“ pirkimo. Šis autobusas į Tauragės gatves išvažiuos vėliausiai po metų, 2020 m. kovo mėnesį. Tai bus nedidelė, beveik 9 metrų ilgio, viešojo transporto priemonė su 120 kWh talpos akumuliatoriais, tiekiančiais energiją 160 kW galios motorui. „Urbino“ įrengtos 24 sėdimosios vietos, jis gali vežti iki 34 keleivių. Autobuse bus įrengta neįgaliųjų vežimėliui skirta vieta, oro kondicionierius, vaizdo kameros ir moderni keleivių informacijos sistema.

Kaip „Tauragės kurjerį“ informavo Tauragės autobusų parko direktorius Rimantas Martinavičius, naujieji elektrobusai per ateinančius metus dar tik bus gaminami. Gamintojai juos turės atgabenti į Tauragę.

– Kitų dviejų elektrobusų markė – „Iveco“, italų gamintojų. Jie dar mažesni negu „Solario“. Lenkų pagamintas elektrobusas bus iki 34 vietų, o „Iveco“ – iki 24. Kur konkrečiai elektrobusai Tauragei bus gaminami, kol kas nežinome, nes įmonė turi filialų įvairiose šalyje – ir Turkijoje, ir Slovėnijoje, ir kitur. Autobusai turi būti pagaminti per 13 mėnesių, – sakė R.Martinavičius.

Elektrobusų gamintojai privalės ir apmokyti Tauragės autobuso parko darbuotojus, kaip juos prižiūrėti ir vairuoti. Paklaustas, ar sudėtinga naująsias transporto priemones bus prižiūrėti, ar jos ilgalaikės, R.Martinavičius patikino, kad negali tiksliai į šiuos klausimus atsakyti, nes Tauragė – pirmoji savivaldybė šalyje, kuri juos perka. Tiesa, elektrobusų įsigyti netrukus planuoja ir Vilnius.   

– Labai sunku kalbėti, kai Lietuvoje mes pirmieji tokius autobusus turėsim. Bet kaip su kolegomis pasikalbam, viskas priklausys nuo to, kaip gamintojas juos pagamins. Jei pagamins kokybiškai, baterija – pagrindinė elektrobuso detalė turės tarnauti apie septynerius metus. Toks garantinis laikotarpis. O šiaip tai technologijos tokiuose autobusuose net mažiau, tik elektronikos daug, – sako autobusų parko vadovas.

Dar tik teikiant paraišką elektrobusams pirkti, savivaldybės administracija buvo pažadėjusi, kad šiomis ekologiškomis transporto priemonėmis bent kurį laiką miestiečiai galės naudotis nemokamai. Pasak R.Martinavičiaus, šis klausimas šiuo metu svarstomas, tačiau galutinį žodį tars savivaldybės taryba.

Planuojama, kad naujieji elektrobusai mieste kursuos dažnai, kiekvieną stotelę pasieks maždaug kas 20 minučių, todėl gyventojai bus skatinami kuo mažiau važinėti nuosavais automobiliais, esą bet kurią miesto vietą bus galima pasiekti labai greitai. R.Martinavičius įsitikinęs, kad problemų neturėti kilti net žiemą. Elektrobusai bus pritaikyti atlaikyti net ir didesnį šaltį.

Skaityti komentarus (6) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras