Elektroninės laikraščio versijos prenumerata

Balsavimas

Už kurį kandidatą į Tauragės rajono savivaldybės mero postą atiduotumėte savo balsą?

 Rezultatai

Naujasis mokestis siutina tautą(11)

Birutė SLAVINSKIENĖ | birute@kurjeris.lt

2014-02-16 11:16

Sumanymas įvesti dar vieną mokestį – automobilių ir motociklų – ne tik grasina paploninti daugumos lietuvių pinigines, bet ir smogti socdemams per rinkimus. Nors įvedamas siekiant kilnių tikslų – kompensuoti neišmokėtas pensijas, sulaukti visuomenės pritarimo jis neturi jokių šansų. Ne tik todėl, kad tai dar vienas mokestis, nors premjeras buvo pažadėjęs, kad jokių naujų mokesčių nebus, bet ir todėl, kad būtų skaičiuojamas visiškai nelogiškai.

Rado, kaip kompensuoti neišmokėtas pensijas

Sumažintų pensijų kompensavimo darbo grupė baigė savo darbą ir paskelbė konkrečius pasiūlymus – didinti alkoholio akcizus ir įvesti lengvųjų automobilių ir motociklų mokestį. Transporto priemones apmokestinti ketinama nuo spalio, o mokesčio dydį lems jų variklio tūris. Teigiama, kad alkoholis vėl brangs nuo kitų metų. Iš šių mokesčių kasmet tikimasi surinkti po 300 mln. litų. Pradžioje jie bus naudojami pensijoms kompensuoti. Vėliau žadama didinti finansavimą kelių priežiūrai.

Skaičiuos pagal variklio tūrį

Motociklų su varikliu iki 0,5 litro darbo tūrio savininkai už savo transporto priemones šiais metais mokėtų 70 litų metinį mokestį, 0,501–1 l – 130 litų, 1,001–1,5 l – 190 litų, daugiau nei 1,5 l – 250 litų metinį mokestį.

Dar labiau kišenes pakratys automobilių savininkai. Pagal variklio tūrį šis mokestis būtų skaičiuojamas taip: iki 1,5 l – 90 litų, 1,501–2 l – 170 litų, 2,001–2,5 – 240 l, 2,501–3 l – 310 litų, 3,001–3,5 l – 380 litų, 3,501–4 l – 450 litų, 4,001–5 l – 520 litų, daugiau nei 5 l – 590 litų per metus.

Gindamas planus įvesti automobilių mokestį, finansų ministras Rimantas Šadžius teigia, kad apmokestinti turtą ir surinkti tokį mokestį būtų patogiausia. „Aš asmeniškai ne vieną kartą esu pasakęs, kad kaip automobilių mėgėjas sutinku mokėti tokį mokestį. Tai turto mokestis, ekonomiškai sveikas mokestis“, – teigė ministras.

Esą šis mokestis padėtų spręsti ir kontrabandos klausimus, nes cigaretės gabenamos automobiliais, kurių žmonės atsikrato, jeigu mato, kad kitaip neišsisuks nuo persekiojimo. „Automobiliai tiesiog paliekami griovyje, o tokių pasienio rajonuose yra gana daug. Kita vertus, automobilių yra nemažai ir mūsų namų kiemuose. Manau, jų savininkai taip pat turėtų pasukti galvą“, – aiškino ministras.

Mokestį mokėtų visi automobilių savininkai, kurių automobiliai registruoti „Regitroje“ – fiziniai asmenys, įmonės, valstybės institucijos. Išimtys būtų taikomos elektromobiliams, specialiosios paskirties – greitosios pagalbos, policijos, ugniagesių automobiliams bei diplomatų transporto priemonėms. 

Mokestis turėtų įsigalioti spalio 1-ąją, tačiau vairuotojams gali tekti mokėti už visus metus. Jį reikėtų sumokėti kasmet iki gruodžio 1 dienos. 

Nepritariančiųjų daug

Vieni mano, kad taip socdemai prieš rinkimus pasirašo sau nuosprendį, kiti gi tvirtina netikį, kad toks mokestis bus įvestas. Dar kiti įsitikinę, kad visa tai tik finansų ministro nuomonė, todėl galutinis mokesčio variantas gali būti visai kitoks.

– Labai keista, kad mes išradinėjam dviratį, kai viskas seniai yra išrasta, – sakė ir automobilių serviso „Džiugrita“ komercijos direktorius Ramūnas Fetingis. – Europoje priimta, kad automobilių apmokestinimas skaičiuojamas pagal taršą, nes išskiriamas anglies dvideginis turi tiesioginę įtaką atmosferai. Būtų kur kas logiškiau skaičiuoti mokestį pagal tai. Anglies dvideginio išmetimą lemia automobilio amžius ir skleidžiama oro tarša, o sprendimas apmokestinti pagal kubatūrą – nelogiškas.

Be to, pasak R.Fetingio, žmogus sumoka mokesčius jau pirkdamas automobilį. Kita vertus, automobiliai apmokestinti daugelyje Europos šalių. Tad kažin ar mes tokio mokesčio išvengsime, anksčiau ar vėliau jis bus įvestas.

– Bet kokiu atveju, kam tada pridenginėti pensininkais. Bent jau sakytų tiesiai šviesiai... – sakė autoserviso komercijos direktorius.

Sprendimas – ne galutinis

Vakar Tauragėje lankęsis Krašto apsaugos ministras Juozas Olekas irgi išdėstė savo nuomonę apie numatomą automobilių mokestį. Pasak jo, Lietuva per biudžetą perskirsto mažiausiai mokesčių Europoje. Jis įsitikinęs, kad automobilio mokestis – labiausiai paplitęs, įprastas, egzistuojantis kone visose šalyse. Pagal automobilio kubatūrą jį siūloma skaičiuoti todėl, kad toks skaičiavimas – pats paprasčiausias ir lengviausiai administruojamas.

Paklaustas, kam reikėjo dangstytis pensininkais, neva pinigų reikia grąžinti jiems sumažintas pensijas, ministras sakė, kad jokiais pensininkais nesidangstoma.

– Praėjusi valdžia paliko labai blogą situaciją, – neslėpė J.Olekas. – Reikėjo ją spręsti. Ji tiek prisiskolino, kad dabar vien skolos aptarnavimui per metus reikia 2 milijardų litų. Taigi be naujų mokesčių neišsiversime.

O opozicija nusistačiusi prieš šį mokestį. Tokie siūlymai piktina ir Liberalų sąjūdžio vadovą Eligijų Masiulį, nepalaiko naujo mokesčio ir Tėvynės sąjunga. Finansų ministro planai įvesti automobilio mokestį gali ir likti tik planais, mat šiai idėjai nepritaria ne tik opozicija, bet ir socialdemokratų partneriai Vyriausybėje. Taigi socialdemokratai gali likti vieninteliai, siūlantys įvesti automobilio mokestį prieš pat rinkimus. Juos apskritai stebina tai, kad mokesčius ir vėl planuojama didinti. Ir Darbo partijos, ir Lenkų rinkimų akcijos, ir partijos „Tvarka ir teisingumas“ vadovai tvirtina maną, kad mokesčių šiuo metu didinti nereikėtų, juo labiau yra nusistatę prieš automobilių mokestį.

Vakar Tauragėje apsilankiusi Seimo pirmininikė Loreta Graužinienė, paprašyta išsakyti savo nuomonę apie numatomą automobilių mokestį, atsakė gana aptakiai:

– Šiomis dienomis daug važinėju, tad nelabai esu su tuo susipažinusi. Vis dėlto įvesti automobilių mokestį dar nėra galutinis sprendimas. Diskutuosime politinėje taryboje, spręsime. Labai abejoju, ar tokiam mokesčiui bus pritarta.

Skaityti komentarus (11) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras