Regėjimo dieną prisiminkime, kaip rūpintis akimis(0)

kurjeris.lt inform. | redaktore@kurjeris.lt

2019-10-10 06:35

Nuotrauka iš pexels.com

Šiandien minima Pasaulinė regėjimo diena, kuri Pasaulinės sveikatos organizacijos minima kasmet antrąjį spalio ketvirtadienį. Sveikatos apsaugos ministerija pranešime spaudai teigia, kad šios dienos tikslas didinti gyventojų informuotumą apie regą.

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) duomenimis visame pasaulyje 285 milijonų žmonių turi regėjimo sutrikimų, iš jų 39 mln. žmonių yra akli. Apie 90 pro. sutrikusio regėjimo žmonių gyvena besivystančiose šalyse. 82 proc. žmonių, turinčių aklumą, yra virš 50 metų amžiaus. Net 19 milijonų vaikų turi regos sutrikimų. Atkreiptinas dėmesys į tai, jog 80 proc. visų regėjimo sutrikimų galima išvengti arba išgydyti.

Priežastys, kodėl silpnėja mūsų regėjimas?

Įtemptas darbas;
 Sausas oras;
 Netinkamas apšvietimas;
 Netinkama mityba;
 Ultravioletiniai spinduliai;
 Netinkamai parinkti akiniai;
 Darbas kompiuteriu, televizoriaus žiūrėjimas, išmanieji telefonai ir kt.;
 Rūkalų dūmai;
 Nuovargis ir stresas;
 Nereguliarus miegas.

Pratimai akims:

Stipriai užsimerkite ir būkite užsimerkus 3–5 sekundes. Pratimą kartokite 6–8 kartus.
Greitai mirksėkite 1–2 minutes.
Žiūrėkite į toli esantį objektą 2–3 sek., tada 3–5 sek. į 30–40 cm atstumu laikomą pieštuką. Kartokite 10–12 kartų.
Užsimerkite ir 1 min. lengvais rankų pirštų judesiais masažuokite akių vokus.
5–10 kartų pakreipkite akis į dešinę, į kairę, į viršų ir apačią. Po to akimis „sukite ratus“ į dešinę ir į kairę pusę.
Išplėskite akis kiek galima labiau ir keletą sekundžių nemirksint žvelkite priešais save. Po to kuo stipriau užsimerkite. Kartokite 5 kartus.

Akis stiprinantys maisto produktai:

Mėlynės. Jos ne tik saugo akies lęšiuką, bet ir stabdo kataraktos vystymąsi. Teigiamai veikia tinklainėskraujagysles.

Morkos. Jose gausu vitamino A, kuris labai naudingas akims. Tačiau jas vartoti reikia su aliejais, pienu ar grietinėle, kad morkose esantis karotenas virstų vitaminu A. Beje, šio vitamino yra ir moliūguose, kurių šiuo metų laiku tiesiog apstu.

Paprikos. Jose gausu įvairių vitaminų, kurie svarbūs organizmui, o taip pat ir regėjimui. Viena paprikų savybė ypač svarbi – vitaminai joje pakankamai gerai išsilaiko net paprikas verdant, konservuojant. Todėl naudokite jas troškiniuose, ruoškite žiemai, dėkite į salotas...

Špinatai. Juos reikėtų valgyti bent kartą per savaitę. Jie prisideda saugant akis nuo ultravioletinių spindulių.

Skaityti komentarus (0) Spausdinti  |   Siųsti

Panašūs straipsniai

Jūsų komentaras