Kelionių magija: kaip atostogavo įstaigų vadovai? (9)

Daiva ŽEBELIENĖ | daiva@kurjeris.lt

2018-08-31 08:26

Egidijus Šteimantas šią vasarą įgyvendino svajonę – į kelionę leidosi jachta. E.Šteimanto asmeninio albumo nuotrauka

Startuoja rubrika „Tauragiškiai socialiniuose tinkluose“. Šios rubrikos publikacijas rengsime remdamiesi viešais tauragiškių įrašais, komentarais, diskusijomis, nuomonėmis. Vasarai baigiantis feisbukas padiktavo atostogų temą. Tauragėje žinomi žmonės socialiniuose tinkluose vieni viešai, kiti tik draugams pasakoja, kaip jiems sekėsi atostogauti, ir dalijasi įstabiais atostogų vaizdais. „Tauragės kurjeris“ tauragiškių taip pat paprašė pasidalinti vasarą patirtais įspūdžiais.

Įgyvendino seną svajonę

Švietimo skyriaus vedėjas Egidijus Šteimantas savo feisbuko paskyroje atostogų įspūdžiais dalijosi tiesiai iš Baltijos jūros. Su žmona ir draugais jis jachta plaukė iš Klaipėdos į Gdanską ir atgal. E.Šteimantas atskleidė, kad keturių dienų kelionė jachta – įgyvendinta jo tyli svajonė. Esą visada viliodavo vakarienė jachtoje ant vandens.

– Planavome važiuoti į Baltijos paplūdimius Lenkijoje. Ketinome automobiliais, po to pasvarstėme, gal galim skristi lėktuvu, bet galiausiai nusprendėme, kad galim plaukti, juk yra jūra. Jachtų klube išsinuomojom jachtą su kapitonu. Išplaukėme trečiadienį, grįžome šeštadienį. Vieną dieną nuplaukėme, dvi dienas praleidome Lenkijoje ir paskutinę dieną grįžome, – pasakojo E.Šteimantas.

Kompanija apžiūrėjo nuostabų Gdansko senamiestį, lankėsi bažnyčiose, pastarųjų architektūrai, interjerui ir eksterjerui įtakos turėjo vokiečiai. Vos už 100 km bažnyčios jau visai kitokio tipo. Kitą dieną traukiniu visi patraukė iki Sopoto, kuris esąs labai panašus į mūsų Palangą. Sopote visas veiksmas taip pat koncentruotas į vieną gatvę, yra ir ilgas tiltas į jūrą. Tačiau norintys juo pavaikštinėti turi susimokėti 1,20 Eur.

– Nustebino paplūdimyje dirbančių gelbėtojų darbas. Lenkijos gelbėtojai dirba jūroje kanojomis, ne kaip pas mus ant kranto. Kiekvienas ant galvos prisitvirtinęs vaizdo fiksavimo kameras. Žmonės į jūrą gali bristi tik iki tam tikros ribos, kurią žymi plūdurai. Pavyzdžiui, aš esu 184 cm ūgio, tai galėjau vandeniu eiti ne giliau kaip iki juosmens. Jei kas brenda ar plaukia giliau, atplaukia gelbėtojai ir įspėja. Matėme, kaip žmogus nepaklausė gelbėtojų įspėjimo. Gal po pusantros minutės atplaukė policijos kateris. Stebėjomės, kaip rūpinamasi žmogaus saugumu, kokia svarbi kiekviena gyvybė, – įspūdžiais dalijosi E.Šteimantas.

Tunise net pliaže sukiojasi pareigūnai su automatais

Muzikos mokyklos direktoriaus pavaduotojas Algirdas Petraitis su žmona buvo nuvykę į Tunisą. Šią šalį pasirinko, nes iki tol nebuvo ten buvę. Šeima pasirinko poilsinę kelionę, tačiau nuvykę ir nemažai keliavo.

– Gyvenome labai gražiame Suso mieste. Įspūdžių labai daug, turbūt kaip po visų atostogų. Jei norite labai trumpai, pasakysiu: nustebino eismas gatvėse. Šviesoforų nėra, keliai vienpusiai. Kamščių nėra. Nemažiau įstrigo tai, kad visur daug pareigūnų su automatais. Net pliaže. Bet nesijautėme nesaugiai toje šalyje. Važiavome ir vietiniu taksi, viskas gerai, – atskleidė A.Petraitis.

Algirdas Petraitis su žmona Aušra ilsėjosi Tunise. Asmeninio albumo nuotrauka

A.Petraičio feisbuko paskyroje gausu nuotraukų ir iš kelionės į Italiją. Į šią šalį jis važiavo su Tauragės muzikos mokyklos tautinės muzikos ansambliu ir „Versmės“ gimnazijos šokėjais.

Iš viso 47 žmonės vyko į tarptautinį jaunimo vasaros festivalį „Susitikimas su tradicijomis“ Montecatini Terme mieste. Grupė aplankė Milaną ir žymiąją jos katedrą bei La Scala operos teatrą, Florenciją – meno šedevrų Uffizi galeriją, Pontė Vekijo, Pizą – Pizos bokštą, Florencijos, Viareggio ir kitus miestus.

A.Petraitis šiemet neapsiėjo ir be Palangos. Į lietuvišką kurortą jiedu su žmona keliavo nameliu ant ratų – kemperiu. Pavasarį Aušra Petraitienė su dukra lankėsi Dubajuje.

– Jei tik yra galimybė, keliauti, pamatyti kitas šalis, kitokias kultūras, verta. Gyvename vieną kartą. Jau dabar svarstome, į kokius šiltus kraštus galėtume vykti žiemą, – planus atskleidė Tauragės muzikos mokyklos direktoriaus pavaduotojas.

Keliaudamas automobiliu pamatai daugiau

„Mūsų kelionė baigėsi. Akyse dar ilgai lyg kaleidoskopas suksis matyti vaizdai, mintyse rikiuosis naujos istorijos, geografijos, biologijos žinios, ausyse skambės įvairiomis kalbomis tarti „labas“, „ačiū“, „viso gero“, gomurį glostys ragautų patiekalų skoniai, o galvoje jau dėliosis naujų kelionių planai“, – socialiniame tinkle rašo „Šaltinio“ progimnazijos direktorė Jūratė Lazdauskienė.

J.Lazdauskienė su vyru savo automobiliu keliavo į Estiją, Lenkiją, Vokietiją, Čekiją.

Jūratė Lazdauskienė su vyru Vaidu 11 kilometrų žygiavo Čekijos takais. Asmeninio albumo nuotrauka

– Daug metų keliaujame tik dviese. Kai neliko skautų, liko tik vyras, – juokavo pašnekovė, anksčiau vadovavusi Tauragės jūrų skautams.

Pašnekovė sakė, kad jos vyrui patinka vairuoti. Vyras esąs vairuotojas iš pašaukimo, todėl jie gali mėgautis kelionėmis, kai nereikia būti priklausomiems nuo kelionių ir ekskursijų organizatorių. Gali ne tik keliauti, bet ir tyrinėti. Kadangi Jūratė nevairuoja, į kelionę įsideda knygą ir ją garsiai skaito.

Anot J.Lazdauskienės, keliaudamas mašina gali daugiau pamatyti, pabūti gamtoje. Jiedu su vyru ir svečiose šalyse leidžiasi į žygius pėsčiomis, šįkart keliavo po 11, 15 ir daugiau kilometrų.

Iš šalies į šalį

– Vienudu keliaujam daug metų. Mašiną esame prisitaikę visiems gyvenimo atvejams. Viena mūsų atostogų dalis, kaip matėte, buvo skirta Lietuvai. Po to planavome važiuoti į Norvegiją, tačiau planai pasikeitė ir iškeliavome į Estiją, Saremo salą, – pasakojo J.Lazdauskienė.

Saremo sala Jūratei buvo relakso atostogų atkarpa, kadangi į ją persikėlė pirmadienį, kai gatvės buvo pustuštės, retai galėjai sutikti žmogų, pravažiuojančią mašiną.

– Tiesiog atgaiva. Girdi paukščių čiulbesį, jūrą. Leidomės į žygį. Buvo be galo ramu ir gera. O paskui suplanavome važiuoti į Lenkiją, bet išėjo neplanuota ilga išvyka iki Čekijos. Aplankėme Lenkiją, Vokietiją, Čekiją. Po gabaliuką vakarais planavome ir vis į priekį keliavome, – atskleidė pedagogė.

Kas labiausiai įsiminė svečiose šalyse?

– Vokietijoje ir Čekijoje žavi nepaprasto grožio vaizdai. Nuostabi gamta, – pasakojo J.Lazdauskienė.

Pašnekovė priminė, kad pravažiavus Lietuvos–Lenkijos sieną yra nuostabus Vygrių nacionalinis parkas.

– Man tai buvo atradimas. Šis nacionalinis parkas yra tarp didžiulių ežerų pusiasalyje Vygrių miestelyje su didingu, nepaprastai gražiu vienuolynu. Ten važiuoja tie turistai, kurie mėgsta vandens sportą. Per nacionalinį parką važiuoja siaurukas. Sunku trumpai papasakoti, bet kartais mes toli žiūrime ir arti nematome, – kalbėjo J.Lazdauskienė.

Siūlo užsukti į informacinius centrus

Pokalbio pabaigoje pašnekovė pabrėžė, kad būtinai reikia pažinti ir savo šalį. Jiedu su vyru nuo 2008 metų tyrinėja Lietuvą.

– Bet tikrai tyrinėjame, ten, kur nuvažiuojam, stengiamės viską pamatyti, sužinoti, patirti. Prie kiekvienų atostogų reikia bent mažytės dalelytės Lietuvos. Ji nepaprastai graži. Bet reikia ne tik keliauti. Jei į Šakius, tai reikia atsisėsti skvere ir klausytis kariljono muzikos. 24 varpeliai groja nuostabiausias melodijas. Žmonės neužsuka į informacinius centrus. Mes su vyru turime išsiugdę informacijos teirautis informaciniuose centruose. Net jei ne pirmą kartą nuvykstame į miestą, užeinam ir klausiame, kas pasikeitę, ką dar galime pamatyti. Taip Vilniuje atradome daug įspūdžių paliekantį kūrybinį maršrutą vaikams, kuris skirtas miestui pažinti, – pasakojo J.Lazdauskienė.

Keliauti mėgstanti moteris pasidžiaugė šiemet Šakių rajone atradusi mėlynių šventę.

– Kokios gražios tos miestelių šventės. Jau nekalbu apie dvarus. N-tąjį kartą važiavome į Marijampolę, kuri turi septynis skirtingus maršrutus. Šįkart pasirinkome vieną jų keistu pavadinimu Malonny, kuris šifruojamas „Marijampolė, Londonas, Niujorkas“. Suvažiuoja iš tų miestų dailininkai ir piešia miesto erdvėse. Keliaujant išgaruoja iš galvos visos bėdos, išsivalai sielą, protą, ausis, akis, viską, pasikrauni emocijų ir gali kibti į darbą pilna jėga, – šia įkvepiančia gaida pokalbį baigė „Šaltinio“ progimnazijos direktorė.